På luffen

Sommaren 1989 tågluffade vi europa runt för första gången, maken och jag.

Bland annat besökte vi Paris.            

Minns att vi hittade ett riktigt billigt rum mittemot tågstationen Gare de l'est.
Man gick in på ett snabbmatshak, vidare genom en porrbutik och så en trappa upp.
"Hotellet" var antagligen en vanlig lägenhet från början, eftersom det fanns dörrar mellan alla rum.
Mot denna dörr stod sänggavlarna i bägge rummen placerade.
Detta blev väldigt tydligt nattetid, då grannarnas sänggavel dunkade rytmiskt och oavbrutet mot vår.
Rummet intill hyrdes uppenbarligen en timme i taget av en flitig flicka som alldeles tydligt jobbade hårt för pengarna...
Den gemensamma toaletten var ingen vacker syn, direkt.

Men Paris var underbart, och rummet var som sagt billigt.

I dubbel bemärkelse.

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Hyrde ni det rummet med grön heltäckningsmatta? ;D

(Hahaha! Det är såna minnen som gör det hela extra roligt!! Jag tågluffade när jag var sexton och det är nog den semester jag har upplevt mest roligheter med..)

Postat av: Gun

Hahaha! Man får vad man betalar för. Även de män som var i det andra rummet..

Postat av: charlotte

nu kan du ju uppskatta humorn i det hela. jag antar att du inte gjorde det då. var inne på julias blogg. smarrig mat

Postat av: Marina

Det mesta är roligt efteråt. Ju värre desto bättre minnen.

Ha en bra kväll.

Postat av: Ama de casa

Åh! Det känner jag så väl igen! Jag tågluffade med min kusin 1979 och bodde på ett hotell i Pigallekvarteren. Garanterat att alla rum hyrdes ut per timme, och den gemensamma toaletten fick man springa förbi!

Första morgonen höll jag på att kissa på mig innan vi hittade en toalett högst upp i triumfbågen. Hissen var dessutom trasig - att knipa så länge skulle jag aldrig klara idag :-)

Å andra sidan skulle jag nog inte bo på det hotellet heller...

Postat av: Agnetha

Usch då, vad var det för bordell ni bodde på ,hehehe ?



BS Tack det var ju kul du tycker det !

Ilskan la sig rätt snart, ett par dagar efteråt fick jag ett skrattanfall åt det så tårarna rann.

Det utgår jag att de fick , alla visste var de bodde och höll hus.



Kramar !!!!

Postat av: Ellis

Hahaha låter som en underbar resa med massa "fina" minnen! :D

Postat av: anne

1983 bodde jag på ett liknande hotell vid Place Pigalle, inget direkt dunkande i sänggavlarna vad jag minns, men duschkabin hade vi på rummet och sedan världshistoriens äckligaste toa i korridoren, toa med smörpapperstoapapper!!!



Sv. Du har rätt, jag måste inte bli man, rosacea eller inte!!!

Postat av: Britt

Hoppas Mannen bor lite mindre billigt nästa vecka då han reser till Paris. Ska inte tipsa honom om det hotellet ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback