Snabba cash...?

Parkeringsavgiften ska tydligen höjas i Skellefteå.
Förstår om det inte är av riksintresse, men jag kan inte låta bli att undra.

I Piteå parkerar man gratis överallt i tre timmar.
Sedan får man flytta sig lite och stå gratis i tre timmar till. Och så vidare.

Och när vi besökte Umeå en söndag härförleden,
stod vi fem timmar i parkeringshus med motorvärmare för tolv kronor.
Det kallar jag prisvärt.                   pengar/Geld27.gif

I Skellefteå kostar det i nuläget tolv kronor i timmen att parkera utomhus i kylan.

Det kallar jag dyrt.

Hur kan det vara sån skillnad?

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ansepanse

orättvist tycker jag det verkar som

i vår lilla stad kommer vi framförleden att få betala för att parkera vid lasarettet som förut varit helt gratis

kramar

Postat av: Em

Jag har ingen aning och har ingen bil själv, men det är väl olika som står för parkeringsplatserna? Oavsett så är det tråkigt att det är så. Enklare om det var samma pris överallt (beroende på parkeringshus etc) så vet man vad man har att förhålla sig till.

Postat av: Ama de casa

Förstår du inte varför? Det är ju så fiiint att vara i Skellefteå :-)



sv: Tror du att grannarna är rädda för kameran? Njjjaaa... Det är nog inte hela sanningen, dom har nog nåt fuffens för sig! Styckmördare, kanske?

;-)

Postat av: Agnetha

Det var verkligen prisvärt, snacka om service.



BS Om du är kvasipsykolog gör inget, brukar nämligen själv vara det av och till. Tycker det känns gött att bli lite pushad och sjålad som omväxling.



Skit också, jag hade så gärna velat läst och kolla på det.



Kramar

Postat av: Gun

Det billigaste som finns i Uppsala tror jag är vid Flustret, där kostar det tio kr/timmen, annars ligger det runt 20-30 kr ungefär. Det är inte så ofta vi parkerar inne i stan.

Postat av: Britt

Ungefär samma priser i Luleå som i Skellefteå, gratis med P-skiva i Boden. Lite dyrare inne i P-husen.



SV: Hahaha, skulle inte tro det blir en video.

Postat av: Gafflan

I vår kommun betalar vi parkeringsavgifter mellan 1:a juni och 31:a augusti varje år. Bra va!

Så på sommaren undviker man att ta bilen överhuvudtaget...man tar båten ;o)

Postat av: Herta

När jag åker upp till Stockholm kostar det 200 kronor för en dag.

Postat av: Ulrika

Ja i Lycksele så är det helt gratis.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback