Solkatt!



Enligt Lillkisse finns det ingenting så förträffligt som att vara katt.

 

- Man får sitt eget hus med tillhörande personal.
- 24-timmars service, det är bara att jama så kommer dom.
- Ständig förströelse i form av lustiga hovnarrar, som även kallas hundar.
- Obegränsade jaktmarker med rätt att döda.
- Inga skyldigheter men fullständiga rättigheter.

Som pricken över i får man ett bedårande yttre som kan lura vem som helst...

Japp!
Jag är övertygad.
I nästa liv ska jag bli katt!

Och nästa, och nästa, och nästa, och nästa, och nästa, och nästa, och nästa, och nästa...

För som katt har man ju givetvis fördelar även här.
Dom vinner med nio-ett.

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mita

Ja katter har en liten fördel där,väldigt speciella och mysiga djur. Så självständiga,dom vet hur dom ska bli uppassade. Just nu har jag bara hundar,och det räcker och blir över.

Kramiz!

Postat av: Ama de casa

Japp. Katter vet hur man ska njuta av livet. Förlåt, liven skulle det va.

:-)

Postat av: Bara Jag

Det har jag också sagt många gånger!! Livet som huskatt kan inte betraktas som annat än en enda lång semester, vildkatt däremot..... Njaee.....

Postat av: ansepanse

det är klart han tycker, alla ställer upp och han bara "glider" :)

kram

Postat av: Em

Jag vill nog vara ett djur som har mer energi, men jag vill gärna uppleva att vara just djur. Att ord inte betyder så mycket (eller inget rättare sagt :D) och att man lever enbart efter instinkt. Problemet är att det blir svårt att jämföra liven sen när man inte kommer ihåg från gång till gång. :D

Postat av: Garlica

Skulle inte alls vara fel.. bara man hamnar hos snälla människor. :-)

Ha det så bra!

Kram

Postat av: anne

Jag är övertygad om att katt är steget före nirvana.

Postat av: Gun

Jag tror jag var katt i mitt förra liv. Fast istället för att döda var jag väldigt kelig. :)

Postat av: Afrodite

Mmmm, cat is da shit...=)

Postat av: Annica

Hahaha! Jag har också alltid sagt att jag ska bli katt i mitt nästa liv. Här i huset regerar KUNG Katt. Numera 11 år och något egen. Passar inte smekningarna så tuggar han en på armen, mindre mysigt ja, men ett tydligt sätt att visa vem som bestämmer. Stekta sparvar (i form av leverpastej) flyger rakt in i munnen på honom när han ligger i ens famn och kurrar, han borrar ner sig i duntäcken i obäddade sängar och sover bort kylan och snön, måste ju bara vara ett fantastiskt liv. Dock är han något frustrerad över den råttliknande lilla varelse (dvärghamster) som bor i Jennys rum och som han, trots idoga försök, ännu inte lyckats sätta tänderna i....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback