Trevlig Älg!



För älgarna nere på åkern bakom vårat hus har festen redan börjat.
Just nu står det sex jätteälgar där nere och kalasar på rundbalarna som maken ställt dit som rådjursmat.
Det går åt en hel del, en sådan vinter som den här.
Jag förstår dom så väl, det är bekvämt att gå till dukat bord.
jul_och_tomtar/Weihnachten78.gif
Tur att rådjuren också får vara med på festen.
Hoppas dom får trevligt.
Och att maten räcker till.

Ps. Ser ni den vita älgen som är lite sen till partyt?
MYCKET ståtligt exemplar om jag får säga det själv...

Permalink Allmänt Kommentarer (15) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Bara Jag

Jo den vita älgen är fin :-) Man säger ju att vitt kött är nyttigare!

Postat av: Gun

Ja, hoppas det räcker till rådjuren också.

Mycket ståtlig vit älg! Men jag vill gärna se en närbild av den.:)

Postat av: Ama de casa

Ojojoj! Du ger dig in i minerat område! Vi är många som strider om att vara Drottningen av Paint :-)

Ståtlig älg! Men han kommer inte att överleva älgjakten nästa år, albinoälgar syns för bra i skogen när det inte är snö... Fast å andra sidan kanske inte snön försvinner alls i år?

;-)

Postat av: Ama de casa

Jag menar såklart älgjakten i år!

Har fått ett allvarligt anfall av tidsförvirring...

Postat av: Naturflickan

Jag gillar att man matar djur. Oftast. Inte fågelbord, för de brukar i regel bli kattbord istället... Men man har ju inte husdjur som äter upp en älg ju så detta är finemang^^

Postat av: Naturflickan

Back again!



Svar: jag ska förhoppningsvis läsa till spansklärare^^

Postat av: Naturflickan

Back again!



Svar: jag ska förhoppningsvis läsa till spansklärare^^

Postat av: ansepanse

hahaha - förlåt att jag skrattar, jag satt och tittade på bilden och undrade vad det var för konstiga svarta ställningar mitt i allt det vita - det ska vara jag det :D

Postat av: Em

Jättefin albino-älg.. Trevlig älg på dig också!! :D

Postat av: Peterlarson

Inte kan dom väl samsas där samtidigt va? Älgar och rådjur?

Undrar dum Stockholmsbo.

Postat av: Ellis

Vad snällt av er att duka åt dem :)



sv: HAHAHAHAHAHA DITT FÖRSTA CITAT fick de o göra ont i hela kroppen av all garv hahaha.



sv2: Jag tänker ju inte heller enligt henne, men med hennes utseende förstår jag avundet...

Postat av: charlotte

den vita var den enda jag såg. just för att den var så stilig

Postat av: charlotte

den vita var den enda jag såg. just för att den var så stilig..

Postat av: Bara Jag

Sv. Dina ord värmde verkligen. Tack.

Postat av: Britt

Ja det är ju fint att ni göder upp djuren ordentligt till det ät dags för jakt på hösten...kan ju inte låta dem självdö.



Uppe var vi har stugan matar de bofasta renarna under vintern. Sen äter vi upp de året efteråt! Inte alla...men en del av dem.



Verkligen fin vit älg...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback