Vart tog det vägen..?

Mitt idrottsintresse, alltså?

Inte för att jag någonsin har haft något, men i dessa OS-tider blir defekten extra tydlig.
Lite konstigt anses det att inte ha koll på skidåkning hit och backhoppning dit.
Landsförrädiskt, nästan...

Egentligen borde jag ha skidåkning i blodet.
För det har jag ju faktiskt, om än lite utspätt...



Min mamma och Assar Rönnlund är ju faktiskt kusiner!

Men av det släktskapet märks dessvärre inte ett spår...

Permalink Allmänt Kommentarer (13) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Britt

Du fick inte skidgenen. Länge sedan man hörde om Assar.



Assar Rönnlund umgicks med min pappa på 70- och 80- talet....och så kände min pappa Charlotte Kallas farfar. Det har inte heller fått mig att åka skidor men jag ser gärna på längskidor på TV.

Postat av: Nanna

TACK..för att det finns Nån mer än jag som har noll koll på OS ! Ha det bra !! :)

Postat av: Gun

Det måste vara lite jobbigt att vara totalt ointresserad nu under OS. Jag vet hur det är. Här är de galna i hockey, det är inte jag, jag tål inte ens ljudet av de där j-la kommentatorerna som bara skriker hela tiden.

Men skidåkning är roligt!:D

Postat av: Ellis

Jag är minsann lika sportiqbefriad som du! :D

Postat av: Peterlarson

Ta det inte så hårt, mina förfäder var ena riktiga apor, men jag har aldrig varit så jätteförtjust i bananer.

Postat av: Ellis

sv: Nej för att jag körde dropin, hade ingen speciell tid att närvara alls. Läskigt va? :D



Känns bra att jag ärver de mindre bra sakerna av min bloggfamilj! :D haha

Postat av: Pia

Jag är sportintresserad endast när jag sätter mig framför tv:n...Dock är det ju jävligt dumt när de envisas med att åka mitt i natten.. herregud! Me like Kalla, she´s a norrbottning! ;o)

Postat av: Britt

sv: Kommer inte ihåg vad han hette. Ska fråga den drabbade kompisen om hon minns. Han bör väl idag vara i 50-årsåldern.



Skönt att Ferry tog guld.

Postat av: Bara Jag

Håll koll på OS-rubrikerna i tidningen så kommer du långt och ingen upptäcker att du inte är intresserad :-) Svenska medaljer är ett måste att hålla ordning på under tiden OS pågår, den kunskapen kan du sedan sålla bort och frigöra diskutrymmet till något viktigare. Jag förlitar mig på en intresserad son som glatt informerade att "vi" tagit guld nummer två alldeles nyss.

Postat av: Afrodite

Här är en till landsförrädare...kunde inte bry mig mindre. Kul för Sverige, absolut...men...that's it liksom.

Ha en bra dag! Kram

Postat av: Ama de casa

Du kanske har den där skid-genen i alla fall? Man vet inte sånt förrän man provar ;-)

Postat av: ansepanse

Va - är de kusiner! Kul - Assar var en riktig skidhjälte när det begav sig

fick du inte en endaste liten skid-gen då, stackare

SV: tack för informationen

kram

Postat av: charlotte

hade jag inte hört av andra o sett nyheter hade det passerat obemärkt förbi.. så även att du bara är ellis gudmor så måste vi ha vissa släktskap


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback