Livat på landet!

Det finns både fördelar och nackdelar med att bo i en sån lite by som jag gör.
Långt (fyra mil) till bio, teater och restauranger och shoppinggallerior.
Ännu längre till Huvudstaden (vilket många dock ser som en fördel..)
Jag tycker fördelarna överväger i långa loppet.
Ta festerna till exempel.
Då är verkligen alla (som vill och kan) där!
Brukar bli runt tvåhundra stycken.
På alla fester!
Det kallar jag gemenskap!
Och ett jäkla drag!


Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Jag har aldrig bott riktigt på landet, men relativt liten småby. Jag gillar det att man känner igen varann etc och vill man komma bort från det kan man ju bara ta en helg i någon större stad? Mysigt med småstäder.

Postat av: Maria

fast i ärlighetens namn så kände man inte igen alla på festen igår, hahahahaha.

fast... jag förstår vad du menar egoinasmamma....

Postat av: Em

Sv: Hahaha! Ta nu det lilla lugna, klimakteriet behöver inte vara så där i 5 år, jag skall få ordning på det så att jag får sova (hoppas jag? Hahaha!). Men det kan ta lite tid, ett par veckor kanske och jag ville skriva om det för det är så många som inte vet, jag själv visste inget.. Jag visste att problemet fanns, men inte alls att det var så utbrett och att det kan vara så galet.

Postat av: Stattinskan

Mina barn är uppvuxna på landet (Flyinge, hästmetropolen) och jag är egentligen ingen storstadsmänniska men får väl erkänna, även om det känns att jag har blivit väldigt bortskämd med att ha allt runt knuten ... Kram

Postat av: Gun

Det låter trevligt, men är inget för mig. Jag är uppvuxen i en liten by i Hälsingland och senare i en småstad, men jag trivs nog bäst i en lite större stad. Inte FÖR stor, Uppsala är lagom. Jag skulle kunna bo på landet, men då vill jag ha nära till en större stad.

Postat av: Ullet

Tyvärr så var ju inte vi där, det hade varit kul men småstäder har verkligen sin tjusning precis som sina nackdelar. :)

Postat av: Britt

Jag bor faktiskt hellre i en stad...helst när det är så här kallt och jag kan gå till affären om inte bilen startar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback