Det luktar skumt...

Wunderbaum - väldoft sedan 1965!
En svensk uppfinning tydligen! Fast namnet klingar tyskt...

Okej. Provluktning var det. Eller Doftprovning, det låter bättre.
Here we go.
Vi kör blindtest med familjen.
Sniff. Sniff. Sniffsniff.

Norge och Sverige luktar rätt lika faktiskt.
Påminner om...
Ja! Nu vet jag!
                                                       
Fiskerens! (Norge) Vasaloppssvett!! (Båda)

 Surströmming! (Sverige)

Vissa okunniga påstår att två av sakerna skulle ha fler likheter än bara lukten...
Fisk som fisk liksom.
Det är naturligtvis bara rent nonsens.

Lettland är svårare att sätta fingret på.
En gnutta avgasrök, lite surkål och lett stänk av Siljaline-fylla..?

Njae..jag vill inte vara orättvis.
Bäst att fråga en riktig Expert-näsa.

Och mycket riktigt.
Det var som jag befarade.
Alla tre luktar Apa.
Se hela bilden

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Hahaha! Då hade jag ju rätt om sverigebaumen!:)

Härligt med fisk, svett och fylla i en aptitlig blandning.

Postat av: Gun

Tack så mycket!!! Jag spar den till imorgon, tror jag. Magsjuka du vet..:D

Postat av: Em

Hahahaha! Låter inte frestande.

Postat av: Ama de casa

Åh vad nära jag var med att det skulle lukta skunk!

Dom har alltså produktutvecklat på senare år ;-)

Postat av: Marina

Tack för titten! Jag har läst tillbaka lite i din blogg, den är jätte rolig och bra. :D Kommer också tillbaka.

Ha nu en skön lördagskväll.

Postat av: ansepanse

är de svenska? har alltid trott att de kommer från Tyskland, där ser man

jag har i alla fall alltid tyckt illa om dem

ha en fin lördagkväll - kramar

Postat av: Stattinskan

... Nu fick du celebert besök kan du tro!!! Kvinnan från vidderna... eller ja, kvinnan från Ångermanland ... Surströmmingens fäste ... Surströmmingen, den ultimata dieten ... redan halvsmält så magen behöver inte jobba ... Rena rama dunderbantningsdieten ... Kramar eller va fasen .... Puss i pannan!

Postat av: Britt

Varför måste de alltid lukta FÖR mycket? På den tiden jag var plåtluder och 15 år och raggade runt med grabbarna i deras amazoner så hängde det en grön sån gran i varje backspegel och luktade FÖR mycket. Jag skulle aldrig sätta en i min bil.

Postat av: Ellis

BLÄÄÄ sådant gör mig åksjuk!!! :O Hatar doftgranar... Blää...



sv: aww tycker om dig med <3

Postat av: charlotte

haha tur man inte har ngn av de granarna i bilen.. ja inte ens mina grannar mende luktar godare

Postat av: Mita

Kan man köpa Wunderbaum med surströmmingsdoft?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback