Nyckeln till framgång

Hade ägnat förmiddagen (alltså, den delen av dagen som kommer innan man ätit middag...)
åt att stöka undan julen, när Dottern plötsligt med irriterat tonfall påpekar
att det inte finns någonting i kylskåpet att äta, none whatsoever.
Som föll unga fröken i smaken, vill säga.
Nåväl, jag tog det för vad det var - en allvarlig uppmaning att ta tag i situationen.
Att handla, kort och gott.
Jag siktade på Pärlan.
Nytankad, nyladdad och sugen på äventyr.
Tänkte jag.
Skickade ut maken att kolla läget.
Som kommer in fem minuter senare med snedbruten nyckel.
Tja.
Ingenting förvånar mig längre.

Och någonstans finns det en reservnyckel.

Frågan är bara var.
Så här femton år och två flyttar senare.

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ansepanse

hahaha - som jag då, en kall vinterdag för ett antal år sedan skulle jag låsa upp vår bil och lyckades vrida sönder nyckeln

Postat av: anne

I ett sånt läge är det skönt med en ny bil där man inte behöver vrida runt en nyckel i ett hål!

Postat av: Ama de casa

Hahaha! Förlåt, men jag tror faktiskt att det var en hämnd från Pärlan för att du pratat illa om henne i flera inlägg.

Hon står säkert därute och skrattar :-)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback