Felsökning

Det bidde inget bloggande i går, ifall ni till äventyrs saknade mig.
Inter-nättet ville icke fungera till mitt bittra förtret.

"Du saknar uppkoppling!" stod det på skärmen varje gång jag försökte.
No shit Sherlock...
Men VARFÖR saknar jag uppkoppling?!! Det är det jag vill veta.
                                      dator/datorer/Computer23.gif
Maken var inte hemma, så ingen kunde svara mig.
Barnen klagade högljutt över samma problem.
Vi närmade oss en krissituation.

Utan kontakt med det globala nätverket mister tillvaron mycket av sin vanliga glans.
Familjen tvingas till att umgås med varandra och hänvisas till trista,
gammaldags sysselsättningar som TV-tittande och tidningsläsning.
Försökte lugna min upprördhet med en kopp varmt te och mentala avslappningsövningar.

Det gick inget vidare.                           dator/datorer/Computer45.gif

"Om man icke är uppkopplad, är man heller icke avkopplad."
Gammalt djungelordspråk.

När tekniken trilskas på jobbet så ringer man supporten.
Här hemma har vi ingen support, vi har maken istället.
I samma stund som han kliver över tröskeln sätts han in problemet.
Han hummar, tänker och kommer med samma motfråga som alla supportkillar alltid ställer.

- Har du kollat alla anslutningar?
- Självklart!! Jag är väl inte dum, heller?!!

Maken svarar inte, utan går till sovrummet och synar sladdhärvan under skrivbordet.

Ährmmm. Host.



Tydligen måste dom där kontakterna vara på.
Om dom är på (som dom ska vara...) så lyser lampknapparna orange.

Som dom gör nu, när jag äntligen är uppkopplad.
Och avkopplad.


Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Peterlarson

Be back! Bra!!!!

Postat av: Em

Hahahaha! Liiiite pinsamt kanske? Men frågan är..VEM har varit nära kontakterna? Det måste vara hunden, eller? :D

Postat av: Gun

Hahahahaha! Oops..;D

Postat av: Pia

Hahaha.. sådan miss har jag oxå gjort vid felsökning!!!

Sv: Lövet är på riktigt, sen har jag lekt lite i photoshop.. Jag tycker det är kul att pyssla och just ps skulle jag vilja lära mig mer om..

Ja, visst var jag smart när jag "tvingar" folk att visa sina alster!! Hehehe...

Postat av: Kerstin

Sin dagliga dos måste man ha!

Postat av: Britt

Det känns ju så dumt när man inte har ström till modenet. Ännu dummare när It-killarna kommer ut till arbetsplatsen och upptäcker att sladden inte är i fast vi har sagt att vi kollat allt.

Postat av: Afrodite

HA HA HA!!! Sikket skönt inlägg! Känner sååå igen det där problemet - uppkopplad, avkopplad eller avsnoppad - och paniken som stiger...=)

Tänk vad lätt det blir bara med lite ström på! =)

Kram och godnatt!

Postat av: Ama de casa

Testar om det funkar NU då?

Postat av: Ama de casa

Hahaha!

Jag jobbade med datorer när jag helt plötsligt tappade kontakten med nätet. Svor ve och förbannelse över det labila nätvärket (ja, ä-et i nätv*ä*rket är en medveten felstavning!). Sen visade det sig att jag hade fått en liten spasm i benet och själv sparkat loss nätverkskabeln...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback