Hundpromenad

Gav mig ut i vackervädret med vovvarna som genast var med på noterna.
Två armar och två hundar kan verka rimligt och rättvist.
Fast linförighet är inte huvudämne hos någon av dem, tyvärr.
djur/hundar/Hund13.gifdjur/hundar/Hund22.gif
Det nosas och kissas och hoppas i snön.
Kul har dom och det är ju bra.
Den ena stannar och luktar och den andra har bråttom vidare.
Då märker den ena att den kommit efter
och skyndar ikapp och förbi den andre.
Och så vidare.

Mitt emellan hänger jag som en vante med ett snöre i varje hand.
Ibland springer dom åt var sitt håll också.
Då får man en aning om vad den där medeltida tortyrmetoden egentligen innebar.
Jag vet att det är vårt fel, och inte hundarnas.
Klart dom vill springa.

Gick extra långt idag och provade skoterspåret för första gången i år.
Det var stadigt och bra så vi fortsatte slingan runt.
Otroligt fint med alla snötyngda träd och frostiga stammar.
Spåret brukar sluta bara en liten bit ifrån vårt hus.
Har gjort så i alla år.
Men inte nu.
Bestämde mig för att gena lite i djupsnön, för att spara några meter.
Och den var djup!!
Snötäckt och svettig inser jag ännu en gång att genvägar är senvägar.
Men hundarna är i allafall glada.

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nanna

..och du fick bra benträning ! :) Ha en bra lördagskväll !

Postat av: Maria

Hahahahahahahahahahaha...

Postat av: Gun

Vad roligt att ha hundar att promenera med. Jag var också ut på en väldigt kort promenad idag kylan. Har varit inne alltför länge nu.

Postat av: Em

Hahaha! Jag har "genat" några gånger i djup snö. Attan vad jag ångrade mig varje gång, ungefär halvvägs.. Då var det liksom ingen poäng i att vända. DET är motion det!!

Postat av: Ulla

Hahaha, ursäkta om jag skrattar... men jag ser dig mitt emellan hundarna med armar som bara blir längre och längre

Postat av: ansepanse

hahaha- det där känner jag igen, jag har också två vovvar

ha en fin kväll

Postat av: Dreamsalive

Det är ju bra att vovvarna har kul i snön och kylan. Själv är jag glad att jag har katt och slipper ge mig ut...

Postat av: Pia

Sv: Japp, Umebo.. Jagar vi rätt på några fler Västerbottningar så kanske vi kan ha en bloggträff någon gång! Det vore ju fantastiskt roligt! :o)

Postat av: Em

God morgon, underbara kvinna!

Postat av: Anonym

PS! Jag menade, God Eftermiddag!! (Hjärncellerna har inte börjat röra på sig än..)

Postat av: Britt

Gick och lade mig vid 24 igår och då var det -15 grader. Vaknade i morse och då var det -1 grad! Helt otroligt! Efter att ha lidit i en vecka med en temperatur på mellan -32 till -25 så går jag gärna på långpromenad med hundar. Nu ska jag bara hitta mig några hundar så bär det iväg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback