Ungdomligt oförstånd

manniskor/Mensch51.gif
Alla har nog gjort det.
Provat, bara för att känna hur det känns.
Bara lite...
Fast man vet att man inte ska.
Det är farligt.
Man kan fastna i det!
Och ändå trillar man dit.
Oftast i unga år.
Tragiskt, egentligen.
Hur nyfikenheten kan ställa till det.
Experimenterandet och upptäckarlusten.
Tro mig, det slutar aldrig bra!
Blod och tårar.

Jag minns min första gång.
Jag var nog omkring fem.
Sträckte ut tungan försiktigt, försiktigt...
Och så var jag fast.
Med hela tungan på den gröna, isbeklädda ledstången utanför vårt hus.
Fick slita mig loss, skinnflådd på tungan.
Minns att det satt blodigt skinn kvar på broräcket.
Och att det knappt gick att äta på en vecka.
Har aldrig gjort om det sen dess.
manniskor/Mensch29.gif
I den här kylan gäller det att hålla tungan rätt i mun.
Eller åtminstone i rätt mun...

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Britt

Jag drabbas flera gånger per vinter av det varje år....inte så att jag slickar fast mig på lyktstolpar varje vinter, men barnen på mitt jobb sitter fast på grindar, rutchkanor, spadar och dylikt mest hela tiden. Har försökt få de att fatta att de inte ska slita loss sig utan vänta till jag kommer med varmvatten. Funkar ibland...

Postat av: Myaraq

Hahaha, du är allt fyndig du!

Postat av: julia

kul mamma ^^

Postat av: Ellis

HHAHAHAHAHAHHAA!!!!



Min första gång - OCH sista gång, var pga filmen "dum och dumare" så jag vaknade 09 som 5 åring sprang till frysen och slicka... Jag kan lova dig att jag aldrig gjort om det sedan dess,,,,,

Postat av: Ellis

sv: Vilka av Tequilas vänner är godare?

Postat av: Nanna

Ha,ha, vilken flashback jag fick nu. Så brukade tvillingbrorsan och jag göra hemma på trappräcket...den som stod närmast dörren fick ringa på dörrklockan..så fick mamma komma med ljummet vatten. :)

Postat av: ansepanse

jag vet, jag har gjort precis samma sak, våran trappa hade ett järnräcke och jag var bara tvungen och där satt jag fast, tur att min bror var med för han ropade på mamma och hon kom ut och hjälpte sedan med vatten att få loss min tunga

SV: tack, det känns bättre idag - kramar till dig också

Postat av: Ama de casa

Gud vad du är smart! Ja, som bara fastnade EN gång! Jag satt fast både här och där (broräcken, snöskovlar...) Det lustiga var ju att en del grejer kunde man ju slicka på UTAN att fastna! Det var lite spännande att prova ut vilka... ;-)

Kram

Postat av: Gun

Jag har också gjort det. I Umeå. På balkongen. Jag minns det som igår och jag satt fast tills det smälte. Vågade inte säga ett ljud, så mycket skämdes jag:)



Sv: Hahaha! Man FÅR klaga! Jag är också trött på den j...a kylan!:D

Postat av: charlotte

haha ja man får vara försiktig med vad man slickar på för stång...

Postat av: Nattis 2.0

Hahaha javisst har man!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback