Dag två

Andra semesterdagen har just inletts, med solsken och tjugofem sköna grader.
Känns riktigt bra faktiskt...
Tanken är att spendera dagen i stugparadiset vid vattnet, med en kaffekorg och mor och syster med familj i släptåg. Lyssna på Sommarpratet i P1, ifall det är nån som har nåt att säga. Om inte, så räcker det att lyssna på vinjetten för att få den där härliga sommarsemesterkänslan i kroppen.
Äta nåt lätt, dricka nåt gott, läsa en bok och kanske ta en sväng med båten ifall den startar.
Stillsamma nöjen räcker gott just nu.
Titta på molnen som sakta flyter över himlen. Måsarna som dyker efter småfisk. Andmamman som simmar med ett koppel av dunungar efter sig. Trollsländorna som vinglar omkring i tistelsnåren. Doften av nyklippt gräs och solvarma jordgubbar.
Jag tänker samla på mig så många sommarbilder jag kan, så att jag har ett rejält lager att plocka fram ur huvudet i vinter och värma mig med, när snön viner runt husknuten och sommaren känns som en avlägsen dröm.

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Bara Jag

Ha det så trevligt mitt i sommaren!



Kram!

Postat av: Selma

Det är skönt med det stillsamma sommarbildssamlandet.

Postat av: Ama de casa

Du skriver så bra att jag precis kan se den svenska, norrländska sommaren framför mig!

Ha det så skönt :-)

Postat av: Dansbandsfrun

Jag håller med Ama så!! Man riktigt ser det framför sig, den RIKTIGA svenska drömsommaren! Det är ljuvligt nu, och man njuter tom när det kommer lite lätt sommarregn...(det tillhör ju det med) Njut nu o ha det gott! kram

Postat av: Gafflan

Visst är det gött med semester? Här hade vi solen på kort besök och nu är det mulet igen. Den kommer nog åter.

Kramar.

Postat av: Maria

Hoppas du får en underbar fortsättning på semestern!!

Postat av: Nattis 2.0

Använd kameran också :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback