Fegis...

Jag erkänner.
Jag är inte riktigt så kaxig som jag låter...
Så det blev skjorta på idag, trots värmen.
Det blev nog bäst för alla på det viset.
Dessutom så har jag lite svårt för bar överkropp i allmänhet, och inte bara på mig själv.
Hänger ihop med min svett-fobi, antagligen.
Alltså.
Blir man för varm blir man svettig.
Blir man svettig försöker man hålla sin svettiga kropp för sig själv så gott det går tills man kommer hem till duschen.
Tycker jag.
Andra tycker tydligen tvärtom och vill gärna dela med sig så gott det går av kroppsfukten.

På stranden, den egna tomten, campingen eller tennisplanen är det enligt min mening helt okej att exponera kroppar av alla de slag. Det finns säkert fler ställen också.
Men när folk (karlar, i allmänhet..) går runt i stan (eller i mitt fall byn) , på affärer, matserveringar (!!) banker och andra allmänna platser utan kläder upptill tycker jag att det lite äckligt, alldeles oavsett om mannen har figur som Schenkenberg eller Lilla Fridolf.
Hur fräscht är det egentligen med kladdigt människokött draperat över frysdisken?
Inte särskilt.

Förövrigt finns det fler problem, utöver de rent hygieniska, med att jobba på macken med bar överkropp.
Det finns ju ingenstans att fästa namnskylten.
Fast ifall jag verkligen hade vågat fullfölja det hela, så skulle jag nog ha fördragit att vara anonym...
Vilket är lättare sagt än gjort, i en by där alla känner alla.

I rest my case.

Permalink Allmänt Kommentarer (18) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ellis

Haha jag håller med dig, om att de helt fel att gå runt med bar överkropp i livsmedelsbutiker eller banker, de helt usch!



Jobbar du på macken? Eller missförstod jag?

Postat av: Em

Jag ogillar det också, oavsett hur man ser ut. Tycker det handlar om hyfs rent av. Samma sak om man är på stranden och skall gå till närmsta uteservering, så sitter man inte där i bar överkropp, något tar man på sig. Jag tänker inte på glassbar nu, men när man skall äta.

Postat av: Ellis

Haha I see :D den var oväntad faktiskt, fast jag vet inte ens vad jag trodde du jobbade med :D Hade inte tänkt så långt.

Hej Miss Diesel! :D

Postat av: Ellis

HAHAHAHA tjugotvå år. Ja tillfälligt.



JAAAAAAAAAA jag trodde du var glamourmodell och skulle få in mig i branschen med mina härliga fina poser. men fan gudmor.. du är helt oduglig... :( Hur skall jag NU bli modell?

Postat av: KASSANDRA

bra blogg! :)

Postat av: Gun

Jag håller med dig! Jag hatar när karlar går med bar överkropp! Jag vill inte se deras svettiga kroppar på stan eller i affären! Inte annars heller, men på stranden kan jag acceptera det såklart.

Postat av: Ellis

Hahaha får jag posa lite vilt? Du har ju sett mina snygga poser? :P

Postat av: Ellis

Din bok kommer bli en säljande succe pga mitt foto OCH ditt namn!

Postat av: Ellis

Men måste jag va död på fotot? :(

Postat av: Selma

Lite mer kläder på när man är bland folk tycker nog jag också.

Postat av: charlotte

fästa namnskylten!! hört talas om piercing!?

för övrigt håller jag med dig: det är en fråga om vett o etikett

kram på dig

Postat av: Gafflan

Håller med om halvnakna människor på ställen som affärer o s v är inte fräscht ens om det är värsta hunken som glider in med bar överkropp.

Postat av: Stattinskan

Haha, kan inget annat än att hålla med och gå med i klubben "erkänner" - jag är likadan :-)

Postat av: ullis

Håller faktiskt med dig. Ser ibland en massa folk som går runt i små bikinis inne på köpcentren och det är faktiskt inget vidare...

Själv tar jag bara av mig när vi är på sjön...

Postat av: Ia

Nu väckte Du gamla minnen hos mig igen ;)



När jag sommarjobbade i kiosken på Tofta Camping på Gotland för många år sen då när det blev riktigt modernt att sola topless så kunde det komma tjejer topless och köpa glass....det var en liten hylla utanför kioskluckan och där la de upp behagen...men de gjorde det bara en gång för hyllan var av metall och blev hiskeligt varm ;)



Postat av: Nattis 2.0

På Magbloggen kan man också visa kroppar (magar specifikt då) .

Det tycker jag är bra :) Ska du vara med?

Postat av: Dansbandsfrun

jag håller absolut inte med dig, för jag har så jäkla snygg kropp som jag inte vill gömma för resten av världen så jag visar den så mycket jag bara kan...helst topless o string i rövva...o gärna inne i svala affärer där jag köper en hel påse is som jag sitter utanför o slickar på...o sen kommer min kille som faktiskt ser ut som Schenkenberg o är lika bar han o så går vi runt i stan o bara e skitsnygga o halvnakna....

(hahaha nu KAN jag inte hålla mig längre) HAHAHAHAHAAHA vilken fantasi jag har va? ;) instämmer faktiskt med dig helt gumman. Kram

Postat av: Ama de casa

Här kommer en till medhållare :-)

Fast det hade ju varit ett roligt tilltag om du inte hade fegat ur ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback