Goder afton!

Tänkte bara meddela mina eventuellt kvarvarande läsare om att ryktet om min död är betydligt överdrivet...
Latmasken gnager ihärdigt på kroppen och som ni märker gör jag inte särskilt mycket motstånd.
Livet är gott.
Solen skiner, sjön glittrar, värmen är närmast tropisk och om fyra dagar går jag på semester!
Inte en dag för tidigt.
Ska bli alldeles, alldeles underbart!
Förberedelserna är redan i full gång.
Frysen full av färdigmarinerat grillkött - check
Surströmming inköpt och redo att avnjutas - check
Syster yster med familj på ingång till helgen - check
Ny utemöbel inköpt och på plats vid solväggen - check



Snyggt va?!
Några små, små detaljer återstår dock:
Färg på nämnda solvägg (samt i och för sig även på alla övriga väggar också..) - O-check (som man säger på norrländska..)
Altan, trädäck, marksten eller dylikt (in my dreams...) att ställa nämnda möbel på - O-check
Fast jag tänker inte klaga.
Om man blundar mot solen ser man inte det omålade och att rycka gräs med tårna verkar vara det närmaste fysisk ansträngning jag orkar komma den här sommaren.
Livet är som sagt gott.

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Britt

Vem ser väggen med de utemöblerna?



sv: Tids nog bränner jag väl upp allt!

Postat av: Annica

Hängmattan, en oläst pocketbok och en god sommardrink på lättillgängligt avstånd och man bryr sig inte ett DUGG om omålade väggar eller oigenskottade dräneringsvallgravar runt huset! Där kan man ligga och pilla sig i naveln, beskåda de FÅ molnen genom trädens lövverk och nästan omärkligt kika på grannarna som pilar runt som skållade råttor och byter fönster och målar hus och bara må. Bra. :) Ha en skön semester! Kram!

Postat av: Ellis

Inte kan du bara gå o lata dig sådär, du måste ju vise att du lever flickebarn!

Postat av: Afrodite

Allting låter precis som det ska vara när det är sommar...:) Njut av det som är checkat och klart och strunta i alla ocheckarna, är mitt råd...:)

Fina möbler!

Kram på dig!

Postat av: Em

Underbart! Surströmming har jag till godo att smaka, vill gärna. // Underbar formulering i inlägget, I like! ;)

Postat av: anne

Nya trädgårdsmöbler skulle sitta bra här med!

Postat av: Gun

Gud vad härligt! Nu på sommaren är jag avundsjuk på alla som bor som du. Jättefina utemöbler! Och visst funkar gräs som underlag. Det är skönt att ha fötterna i gräset.:)

Postat av: Bara Jag

Det kommer en sommar nästa år också - det har blivit min slogan! Att börja måla föder strax nya projekt med vad som BORDE göras för att huset blir som jag vill ha det.



Snygga möbler! Kom ihåg duken innan maten - annars blir det glasmusik vid matbordet ;-) Ha en skön semester kompis ;-)

Postat av: Selma

O-check det är ett ord jag ska stjäla.

Postat av: Ama de casa

Du kan väl bara lite käckt överlåta det o-checkade på någon annan ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback