Många bäckar små...

Vi har ett litet men exlusivt arbetsmiljöproblem på jobbet.
Det är nämligen så att airconditionlådan som sitter monterad snett ovanför kassadisken har varit lite krasslig på sistone.
Ålderskrämpor, antagligen efter som den måste vara tillverkad under Gustav Vasas tid.
Hursomhelst så läcker den kondensvatten som ett såll.
Det plaskar och porlar och rinner som ett vattenfall ner i en röd plasthink som vi har ståendes på golvet.
Rofyllt kanske, men ack så opraktiskt.
Hinken behöver nämligen tömmas, ofta.
Ibland tömmer vi den utan att det är meningen också, ett snedsteg i brådrasket bara så är pölen ett faktum.
Ventilationsfirman påstår att den inte går att laga, men eftersom det nya, dyra ventilationssystemet inte fungerar överhuvudtaget och dessutom aldrig har gjort det sedan den dag det installerades är den här läckande blåslådan det enda vapen vi har i kampen mot den olidliga värmen inomhus.
Och det är som sagt inte mycket att skryta med.
Svetten lackar när man arbetar i trettiogradig värme.

Överväger att jobba med bar överkropp i morgon...

Permalink Allmänt Kommentarer (15) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Då får du nog gott om kunder imorgon i alla fall.:)

Postat av: ullis

Hahaha gör det vetja!! Blir nog en hel del prat och viskningar då kan jag tänka....

Hade jag gjort det hade dom nog fixat grejerna illa kvickt!!

Postat av: Cherin

Ulrika, Jag blev uppriktig rörd över dina ord inne hos Em. Tack så jättemycket fina du. du ska veta att det betyder massor! Kram.

Postat av: Åsa

Det lär nog uppskattas av kunderna i alla fall.

Postat av: Peterlarson

Bar överkropp???

Okej.....det kan iofs nog dra kunder ;-D

Postat av: Diana

Lyx!

Vi har ingen AC och öppna får vi inte heller för då "drar" det... Så 30 grader typ för att gamlingarna inte ska frysa.

Jepps, jag ska alltid vara värst... :)

Postat av: anne

Jag känner mig som Kalle Anka när jag far omkring med hinkar mot vattendropp, det regnade in hos oss på jobbet förra året.

Postat av: Nanna

Ha,ha, gör det, och låt oss få veta resultatet ! ;)

Postat av: Mita

Vad hindrar dig?

Postat av: ansepanse

JAAA gör det, :D :D

kramar

Postat av: Ia

Har letat efter nåt i tidningarna om personal med bar överkropp i norr...inte hittat nåt så jag tror Du bangade ;)



Här är idag normala temperaturer...sitter faktiskt med tjocktröja på mig...men det är underbart som omväxling!!!

Postat av: Ellis

Hade varit en porrig syn ja! :D



Vi har också en kyl som läcker vatten i en BLÅ hink på jobbet, den måste tömmas en gång om dagen.

Postat av: Gafflan

Blev det försäljningsrekord idag? ;D

Postat av: charlotte

gör det vem vet du kanske gör alla en tjänst o ni får en ny ac :)

Postat av: Ama de casa

Oj! Jag skulle dessutom bli väldigt kissnödig om det porlade sådär hela tiden...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback