Mindre Mogna Män...

Jag sitter ensam hemma med datorn och husdjuren.
Barn och make har tillfälligt förlupit hemmet till förmån för allehanda aktiviteter och jag njuter av the sound of silence...eftersom jag vet att dom snart kommer tillbaka.
Makens tisdagskvällar är vigda åt Moppeklubben, vilket är precis som det låter.
En klubb för medelålders mopedfantaster som träffas, mekar och puttrar runt på sina ögonstenar till allehanda roligheter och utflyktmål.



I kväll är dom för övrigt på konstutställning.
Kulturellt så det förslår.
Intresset färgas givetvis av ett nostalgiskt skimmer, många av medlemmarna är i samma ålder och tillhör samma gäng som i tonåren en gång då det begav sig. Det står nämligen inskrivet i stadgarna att föraren måste vara minst trettio år gammal och moppen minst tjugo.
Det är tävlingar och fester och årsmöten och långstyrningar.
Många skratt och mycket struntprat och gamla minnen.

moppe-villvattnet-07-035

Nördigt?
Kanske lite, fast med glimten i ögat.
Kul har dom i allafall, och det är ju huvudsaken.

Permalink Allmänt Kommentarer (18) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Det är ju fel av mig, det förstår jag, men jag har så svårt att ta sånt där på allvar, och så lätt att tycka att det är larvigt, haha.. Egentligen är det ju kul...antar jag.;D

Postat av: Ellis

Haha men de som tjejer och deras skitsnack :P Killarna har sitt o tjejerna sitt! :D

Postat av: Bara Jag

Jag tycker det är rätt käckt att karlarna är så mogna att de vill bli "grabbar" igen! Kul!



Bloggandet stryker på foten för många tror jag - vilket känns som ett sundhetstecken!! Att använda soltimmar framför datorn känns som slöseri så ja antar att flertalet släntrar efter med bloggläsande och annat datorrelaterat. Vintern kommer tids nog och då blir ordningen "återställd" :-)



Postat av: Diana

Nördigt, visst. Men det är vuxna karlar och din har iaf fått till det en gång och flyttat från sina föräldrars källare... förhoppningsvis innan han var 30 dessutom. :)

Postat av: Selma

Jag tycker det låter alldeles underbart.

Postat av: Afrodite

Men det låter mysigt! =) Och huvudsaken är ju att de trivs och har roligt! Vill oxå vara med i en klubb...=)

Kramiz

Postat av: Em

Låter kul, tycker jag och dessutom får ju du lite egentid.

Postat av: Nilla

Finns det något annat egentligen, än att ha kul?

Som räknas allltså.

Postat av: Nanna

Om han blir glad av det, så är det ju bara bra..för alla ! :)

Postat av: Åsa

liiiiiite nördigt är det. =)

Postat av: anne

Nördigt?



Näää, jag tycker det låter helt underbart! Jag hade gärna ingått i ett sådant sammanhang.

Postat av: Frela

Det är ju kul att de har ett annorlunda intresse.. brukar ju mest bara vara Sportspegeln etc etc

Postat av: Mita

Det är ju bara så underbart med nördar, själv är jag gift med en gittarrnörd.

Jag får önska dig en skön helg!

Postat av: ansepanse

jag tycker inte att det låter nördigt

kramaar

Postat av: Agnetha

Kul med Moppeklubb. Skönt också att vara hemma och njuta och göra som man vill, eller hur ? Imorron ska jag en tur in till stan på Telenorbutiken och prata om knas på senaste räkningen efter att jag förlorade mobilen, det finns saker jag inte ska betala för där. Dessutom ska jag köpa med mig lite thaimat och sushi, det tänker jag bjuda maken på imorron, för det vill jag ha. Vi måste kalasa lite i vår ensamhet, barnlediga och allt.



ha det så gott !



Kram

Postat av: Pia

Det låter precis som min man och hans Volvo PV-klubb!!!! ;o) Nåja, bättre det än att de springer på strippklubbar! Hahahahaha..

Postat av: Ama de casa

Jag skaffade moppe först efter 30, men dom två jag har haft var nya så jag hade inte platsat i nördgänget :-)

Postat av: Agnetha

Hejsan !



Hoppas helgen varit solig och härlig !



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback