Skogspromenad

Över stock och sten i skog och mark tog vi oss till sist fram till ån...



Hmmm...
Verkar aningen torrlagt, om man bortser från det imponerande vattenfallet långt där borta.



Ser ni? Alldeles bakom det där omkullfallna jätteträdet! Tjusigt va?
Påminner lite om Niagarafallet, tycker jag nog.
Vatten som vatten, liksom...
När vi hade beundrat färdigt bar det av därifrån.



Titta vad det bär i väg! Hjortronen är nästan klara!

Plötsligt knakade det till.
Brumelibrum.
Vem lufsar där?



Ser ni?
Eller behöver ni en tydligare bild?



Så! NU ser ni väl alla fyra björnfötterna i leran?!
(Tur att jag inte hade glasögonen på mig, för då hade jag aldrig sett det...)



Skiter björnen i skogen?
Jo då, och älgen och räven och en hel massa andra också, enligt maken.
Hursomhelst blev den där bilden en värdig avslutning på detta inlägg, vars nivå är lika låg som vattenståndet i Lillån....

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Britt

Såå det är sådär björnbajs ser ut? i så fall var det inte en björn som bajsade vid potatislandet i stugan. Skönt!



Postat av: Selma

Undrar hur jag ska lyckas lura ut maken att plocka hjortron åt mig.

Postat av: Ellis

Bajs är ju bra :P hahaha

Ert vattenfall var BEDÅRANDE.

Postat av: Gafflan

Mors lilla Olle...

Tur jag inte bor i din del av landet för då hade jag nog haft björnfrossa så fort jag gått utanför huset.

I min del av landet så har jag bara älg-och vildsvinsfrossa så fort jag ska trampa runt i skog och mark. ;D

Postat av: Bara Jag

Åh - hjortron! Hoppas inte att björnen äter upp alla för er nu när det blir dåligt med blåbär i år (har jag hört).



Kram.

Postat av: Em

Tur du inte hade glasögonen på dig! :D

Postat av: Ama de casa

Läskigt med björnar...

Jag tycker vattenfallet påminner mer om Iguazúfallen ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback