Woodstock 2010

Sådärja, då har man fått sig årets festivaldos till livs.
Här i Staan heter den Trästocksfestivalen och är både gratis och välordnad.
Humöret på topp och massor att titta på.
Fyra timmar tillbringades i myllret bland rosa kalufser, illgröna dreadlocks, flätade skägg och batikmönstrade plyschoveraller.
Barnfamiljer och tonåringar och gamla tanter.
Kufar i afghanpäls och halmhatt.
Och så dom här...



Plagget kallas för Morphsuit, och verkar ju onekligen praktiskt på många sätt.
Man sticker ut, samtidigt som man kan vara anonym, och smink och hår behöver man inte heller bry sig om.
Som sagt...
Det finns förstås mycket att höra på, på en festival också.
Och gratis öronproppar till den som vill slippa.
Först ut var det gamla reaggeaproggrapsynthbandet Dag Vag med Stig Vig, Zilverzurfaren och allt vad dom heter.
Tja. Pja. Njäe.
Konstiga rymdljud och...allmänt konstigt.
Markus Krunegård som spelade efteråt var betydligt bättre.
Bra ös och djupa texter.
Jag fäste mig särskilt vid en textrad: "Jag är en vampyr, jag suger och spyr..."
Begåvad grabb!
Langos och suovas och thaiwok fanns att välja bland när man blev hungrig.
I samråd med min gallblåsa valde jag souvas, det brukar gå bra och mätt blev jag också.
Och bäst av allt - klockan 22 hade Krunegård spelat färdigt och då fick vi äntligen åka hem.
Tjo hooo!!
Japp, det var det, det!
Och helt plötsligt har lördagen omärkligt förvandlats till söndag.

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ullet

Man blir onekligen tuffare med åren, far på festival och längtar hem, det är ju otroligt. :D Eller när man börjar köpa skor för att de ska gå att använda länge och inte få skoskav av direkt man tar på dem osv osv. Ja, det är ingen hejd på hur klok man blir när man fyller 25. ;)

Postat av: Ama de casa

Trästocksfestivalen... Vilka minnen!

Den har funnits länge den. Fast då jag bevistade spektaklet ville jag inte hem. Säkert beroende på att jag ännu inte fyllt 25 ;-)

Postat av: ansepanse

jag skulle välja den lila dräkten den är finast :)

kramar

Postat av: Stattinskan

En sån där dräkt skulle jag också vilja ha när jag kör bil ... så jag kan ha mina egna trafikregler utan att bli igenkänd

Postat av: Pia

Hahaha.. vilken outfit!! ;o)

Dottern tältade i dagarna tre.. Orolig mamma härhemma, men allt gick bra.. Nöjd, men trött unge hämtades hem på söndag fm!

Postat av: Ia

Ja, det vill nog till att man får vara anonym om jag ska sätta på mig en sån utstyrsel ;) Men kul är det :D

Postat av: Bara Jag

Säga vad man vill men män i slimmade dräkter ser urfånigt ut!!

Postat av: Afrodite

Hahaha...morphsuit...ok...skulle vara för att slippa lägga make-up...men nä, tror inte det! =)

"Äntligen åka hem"...?! Var det inget kul på festivalen...;)

Kram på dig!

Postat av: Åsa

Snygg outfit! Var det ni som gick sådär klädda =)

Postat av: morphsuits

I think Morphsuits are fantastic. I love that you've customised your own design with Crayola Crayons


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback