Alltså...

Som nybliven glasögonbärare måste jag ju erkänna att jag inte riktigt vet hur det funkar.
Men jag hade fått för mig att själva poängen med att ha den här grejen på näsan var att man skulle se bättre.
Nu har jag haft dom på mig dag ut och dag in, från gryning till skymning i nästan två veckor.
Och ser jag bättre?
Nä!
Snarare sämre, faktiskt.
Det blir liksom oskarpt, ungefär så här:



När jag tar av mig dom, eller tjuvkikar över kanten så ser jag faktiskt bättre...
Enda gången som bilden blir skarpare med glasögonen på, är när jag läser och när jag bloggar....
Så okej då, helt värdelösa är dom väl inte.
Men lite mer hade jag faktiskt förväntat mig för tretusenniohundrafyrtio kronor.
Så jag ringde och klagade lite.
Och fick en tid om tre veckor.
Semester, finns det visst nåt som heter...

Ja ja, jag får väl famla mig fram så gott det går.
Blind höna välter ofta stort lass, eller hur det nu heter i visan.

Och JA, alla lustigkurrar.
Jag HAR putsat glasen...:D

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Åsa

Använd dem bara när du läser då, för det ska INTE bli sämre med glasögon. Däremot kan man bli lite snurrig första dagarna, men det ska inte bli suddigt.

Postat av: Gun

Om du har progressiva kan det ta ett tag att vänja sig har jag hört. Annars kan de vara felslipade, det råkade Mumannen ut för.

Postat av: Ellis

Hmm oj.. Lät nästan som läsglasögon de där..



Jag skulle aldrig bära glasögon. Jag är anti det.. Hahaha

Postat av: Ama de casa

Jag använder inte mina glasögon hela tiden, det blir alldeles för varmt. Och när jag bloggar kan jag inte ha dom eftersom dom är aggressiva (eller progressiva, eller nåt). Då måste jag sitta med huvudet i en konstig, nackspärrsframkallande vinkel.

Men jag ser mycket bättre på långt håll när jag använder dom. Nyfiken som jag är så blir det rätt ofta glasögon på, alltså :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback