Balkval

I kväll går årets upplaga av studentbalen av stapeln.
En stor begivenhet för alla inblandade naturligtvis och herreguuuud vad snygga och uppklädda och tillsnoffsade dom är!!!

Solen skiner dagen till ära och stormen har bedarrat.
Tjusiga bilar glider i procession genom staden i triumf, veteranbilar och cabrioleter med flaxande hårsvall, bländvita leenden och Silvia-vinkningar till folket!!

Vingliga steg på röda mattan i ovana klackeskor och välkomstskål i "champagne."
Trerättersmiddag och vita dukar.

Det både smakar och kostar.
Mest för flickorna, för att göra sig i ordning hemma och handla klänning på H&M går inte för sig.
Inte när man ska på Bal.
Enligt uppgift i lokalbladet här om dagen får man räkna med fem-sextusen, en kväll som denna.
Håruppsättning går på en tusing och en proffsmake-up på ännu en.
Billigaste hyr-festblåsan går loss på 2500 och sen ska det vara skor och väska och smycken till det.

Hur har dom råd?
Har alla råd?

Men vansinnigt fina, det är dom i allafall.
Hoppas dom får en underbar helkväll och ett glatt minne för livet!

Permalink Allmänt Kommentarer (13) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Fjortisensmorsa

Galet mycket pengar! En klasskompis till en student jag känner kunde inte vara med pga att hennes föräldrar vägrade lägga ut så mycket pengar! Då känns det som om det gått lite över styr!? Huvudsaken borde väl vara att alla kan vara med och festa?

Postat av: Em

Egoina fick faktisk jobba ihop det mesta själv, jag hade inte råd med allt och det finns de som har värre ekonomi än vad jag hade då. Trist att det måste vara så extra-vagant.

Postat av: ullis

Visst är dom fina, men huuuu så mycket det kostar!! Min dotter skulle egentligen tagit studenten i år om allt hade vart normalt. Känns nog jobbigt för henne just nu, men hon är i alla fall frisk och jag sparar lite pengar...

Hon fick iofs en resa istället..

Postat av: Stattinskan

Jag hade inte råd och den andre färäldern (som är god miljonär) tyckte inte det var så viktigt så båda kottarna fick jobba för att vi skulle dra runt det ... fast så här i efterhand så tyckte de att det inte var mer än rätt ... OCH nyttigt att se hur mycket pengar som nyttjades för EN kväll :-)

Postat av: anne

Det blir litet annat med en kille, en kostym och diverse skjortor kan ju användas många gånger i många sammanhang, ofta i flera år efteråt. Även om detta också kan kosta många tusen så blir det ju litet av en investering.

Postat av: Ama de casa

Ja nog är det galet mycket pengar...

Alldeles för mycket för en enda kväll enligt mitt tycke.

Jag hoppas dom får valuta för pengarna i alla fall, och fina, det är dom ju verkligen!

Jättefina!

Postat av: Åsa

Nej, alla har inte råd. Jag tycker det har gått alldeles överstyr. Vi hade inte bal på min tid och det var nog tur det........

Postat av: Bara Jag

Det känns fel om en studentbal blir en klassfråga (och jag menar inte skolklasser.....)

Postat av: Maria

Hannah köpte sin härliga klänning på Haléns, och du kanske vet vem hon lånade trippeltången av :)

Hon var SKITSNYGG :) :)

Postat av: Selma

Vackra är de men lite otäcka krav tycker jag att det är på vad man ska kunna pynta ut för att unge ska hänga med.

Postat av: Stattinskan

Gomorron Ulrika :-)

Eftersom solen inte behagar stråla så strålar jag på egen hand idag :-D

Kramar

Postat av: Maria

Om de lägger av 150 kr per månad från det de börjar gymnasiet, så har de 5500 när de tar studenten. Dessutom behöver det INTE kosta mer en ett par tusenlappar totalt :)

Postat av: Ulrika

Maria: Hannah var verkligen supervacker!! Skönt att höra att allt inte behöver vara skräddarsytt eller hyrt på atelje'. Om fler tänkte som hon kanske attityden kunde förändras till lite mer resonabla kostnader så att det blir en fest för alla.

Hoppas att hon hade en alldeles underbart rolig kväll!!! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback