Björnfrossa



Det ränner brunbjörnar runt knuten här ute på vischan...
Under gårdagen sågs det björn från köksfönstret i en villa inne i byn och samma morgon hade en man i en grannby besök av en hona med två ungar på tomten.
Spännande!
Nästan lite för spännande när dom kommer så nära...
Jag vill också se en björn i vilt tillstånd, fast helst från bilen, på lagom avstånd inne i skogen.

Undrar vad som är bäst att bjuda på ifall man skulle få oväntat besök?
Honung eller blåbär?


Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Jag har precis samma önskan som du. Jag vill gärna se en björn i det fria, men bara från bilen... Dom är läskiga djur. Små öron, ögon och svansar gör att man inte ser vilket humör dom är på.

En gång såg vi nästan en björn från bilen i Yellowstone :-)

Postat av: Gafflan

Vackra djur! Livrädd hade jag varit om jag stött på en i trädgården i alla fall men på lagom avstånd hade jag bara blivit glad :D

Här har vi ju bara älgar, vildsvin att se upp för när man är ute i skogen.

Postat av: ansepanse

släng ut en burk honung vetja

jag skulle också gärna se en björn i det vilda, men gärna sittande i en bil så man kan gasa på om det blir för läskigt

kramar

Postat av: Selma

Framförallt vill man inte drulla till det så att man hamnar mellan hona och ungar.

Postat av: Gun

Vad spännande! Häftigt att få se dem i det fria, men läskigt också. Jag skulle nog bli rädd.

Postat av: Bara Jag

Gevalia så klart!!

Lite olustigt faktiskt när björnarna kommer så nära... De är ju inga kelgrisar direkt... Men de är ståtliga!

Postat av: Veiken

Bjud på Gevalia! Dom kommer nog inte tillbaka sedan ;)

Läckra på bild och i djurpark, men stå öga mot öga med en? Nej, Tack!

Postat av: Ama de casa

sv: Jag tänker och tänker och tänker... Inte ens det kan jag!



Vi kom körandes i Yellowstone då det helt plötsligt stod flera bilar efter vägkanten och en massa personer stod och tittade upp efter ett skogsbeklätt berg. Vi frågade såklart vad som stod på, och det var en björn som hade gått över vägen och försvunnit upp i skogen. Så gör man för att NÄSTAN se en björn från bilen :-)

Postat av: Nattis 2.0

Jag trodde Gevalia var för de där oväntade besöken?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback