Dammråtta

Jag bad Sonen att plocka undan och dammsuga i TV-rummet på övervåningen, som uteslutande används av just Sonen och hans kompisar.
Japp, inga problem. Det skulle han visst göra, innan han ämnade susa iväg till kvällsnöjen såsom bad i iskall sjö och skateboardåkning.
Nöjt lyssnar jag till Sonens stökande där uppe, dammsugaren låter övertygande och rätt länge.
Efter tio minuter ungefär meddelar han att uppdraget är slutfört, varpå han lämnar hemmet med ett nöjt leende på läpparna.
Eftersom han lämnat dammsugaren där uppe och jag behöver den här nere, går jag upp för att hämta den och INTE i avsikt att kontrollera kvaliteten på det utförda arbetet...
Men alltså.
Jag är ju inte helt stenblind, trots att jag för stunden faktiskt inte hade på mig glasögonen.
Vad han har använt dammsugaren till förblir ett mysterium, för på golvet kan den då sannerligen inte ha varit.



Skräp i urval: Två glasspapper, ett chokladkakepapper, fem ritpapper med varierande motiv, tre strumpor, en klubbpinne, en glasspinne, popcorn i mängder och fyra stenhårda marschmallows.
Övervägande hittades under soffan och TV-bänken.

Sonen har tydligen sitt eget städmotto:
Det man inte ser när man blundar finns inte.

Permalink Allmänt Kommentarer (15) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Bara Jag

Jag gissar att nämnde son kommer att ställas till svars lite senare - jag är faktiskt lite nyfiken på hans svar ;-)

Postat av: Stattinskan

Tänk att alla barn fått DEN starka genen ... "blunda så finns det inte" :-)

Gomorron Ulrika

Postat av: Em

Hahaha! Men han vet i varje fall att dammsugaren skall tas fram.

Postat av: Selma

Bra städmotto!

Postat av: Åsa

Han kanske bara satte på dammsugaren och sedan satte sig och läste en tidning. Fungerar också jättebra.

Postat av: Ama de casa

Jag gillar också det städmottot :-)

Postat av: diana

Väldigt manligt av honom. Jag har en sådan här hemma också. En på 18. Hur snäll och hjälpsam som helst, men...städningen liksom :)

Postat av: Gun

Han kanske tror det räcker att slå på den, så gör den jobbet själv liksom.

Postat av: Ellis

HAHA jag är den som städar där de syns :P

Postat av: Stattinskan

VA??? Har stackaren fått städa idag också? Inte undra på att han protesterar ;-D

Gomorron Ulrika

Postat av: Frela

Ja vad barnen gör och inte gör med dammsugaren det förblir en gåta - dock har de inte samma inställning till städning som jag det är helt säkert..

Svar: Jo Rhodos ligger nog kvar.. det finns mycket att utforska. Bor i Rhodos stad - jättefin gamma medeltidskärna.. Här är fint, första gången jag är här också..

Postat av: Pia

Men snälla du.. det är ju en DAMMsugare.. och inte en PAPPERSsugare!!! Fattar du väl!! ;o)

Postat av: ullis

Det där mottot har mina barn också. Tror bestämt att jag använt mig av det själv också nån enstaka gång....

Postat av: Nanna

Ha.ha, han kanske startade dammsugaren och sen satte sig på en stol och blundade i tio minuter. :)

Postat av: Fjortisensmorsa

Impad att han ens vågade sig på att närma sig dammsugaren! Tonåringar brukar annars ha en mycket svår allergi mot sådana läskiga saker..

mottot tycker jag annars var HELT OK!! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback