Mord och blod...

Det är ju lite min grej...

Känns särskilt aktuellt i dessa tider.
En bra mygga är en död mygga.



Sen försöker jag ju mörda lite i mina skriverier också.
Och då menar jag förstås inte i bloggen, för ER är jag minsann rädd om!!

Jag tänkte snarare på dom där
deckarromansförfattarfantasierna som jag ägnar mig åt emellanåt.

Attans, vad långsamt det går!

Jag önskar att jag hade sån där självdisciplin som folk pratar om, men som jag tyvärr knappt kan stava till.
Att stänga av omvärlden och skriva mellan givna klockslag istället för då och då och pö om pö som det blir nu.
ibland går det flera veckor mellan försöken.
Har jag tur rinner inspirationen till ordentligt och resulterar i några sidor till.
En dålig dag ifrågasätter jag hela projektet, min egen förmåga om om jag överhuvudtaget någonsin kommer att bli klar.

Men det rullar på ändå, så sakteliga och även om jag varken har slutet eller mitten riktigt klart för mig än så är jag ändå rätt nöjd med vad jag åstadkommit hittills.

Mitt mål är att boken ska vara färdigskriven innan året är slut.
Om jag klarar av det återstår att se.
Och om den någonsin blir utgiven är en helt annan historia.

Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Selma

Vad spännande, du har i alla fall en som kommer att köpa boken när den blir klar även om det dröjer.

Postat av: Ama de casa

Väntar med spänning...

Kan du inte ge oss en liten smakbit? Ja inte av den där döa myggan då, utan av boken såklart :-)

Postat av: ullis

Så spännande och roligt att skriva en bok! Det är nåt jag också drömt om emellanåt. Har faktiskt skrivit en hel del när min dotter var sjuk. Kan ju vara kul för henne att läsa nån gång i framtiden.

Postat av: anne

Ja, hur var det; författarskap är 5 % inspiration och 95 % transpiration!



Fast det har jag kanske redan sagt...? :)

Postat av: Diana

Vad jag har förstått så skriver alla författare på olika sätt. En del måste ha "vanlig" arbetstid för att få något gjort medan andra skriver som du. Men även om det går långsamt så går det ju frammåt!

Jag har också hemliga drömmar om att skriva, dock inte en deckare. Tyvärr har jag fantasin men inte förmågan att uttrycka mig i ord.

Postat av: Åsa

Låter spännande. Har inte alls fantasi så det räcker till en hel bok.

Postat av: Em

Det är vägen till målet som är roligt och med stora projekt har luften lätt att gå ur en sen. Jag tycker du är duktig och det är inte alls konstigt att det tar tid. Stora, kända författare TAR tid på sig, särskilt på första boken. Heja Ulrika!!! ;)

Postat av: Gun

Så där fungerar jag med tecknadet också, och just nu går det trögt som attan. Hoppas din bok blir klar som du tänkt.

Postat av: Bara Jag

Jag tror inte att man kan tvinga fram en bok som är läsvärd, om det är tid som krävs så är det tid som krävs.... Så länge det känns ok och inte förvandlas till ett stressmoment ska det hela nog gå vägen :-) Lycka till!



Sv. Rediga kvinnor både får och kan be om hjälp - men just nu finner jag en slags tillfredsställelse i att göra saker själv! På mitt sätt! Som jag vill! Det känns som frihet :-)

Postat av: Stattinskan

Jag är alldeles övertygad om att den kommer att ges ut ... Bara att köra :-)

Gomorron solstråle :-)

Postat av: Ia

Heja på!!!!



Jag ser fram emot boken!!!!!



Såg att Du skrivit om studenterna...Det firades studenter här i stan igår också....i morse på radion berättades att det varit ett lugnt firande och att det kanske eventuellt berodde på vädret!!! Ösregn och storm på kvällskvisten...men eventuellt berodde på???? Ibland blir man häpen över vilka slutsatser de kan dra ;)

Postat av: Frela

Åh, vad spännande, det där är en dröm jag också har att först gå en sk skrivarkurs och sedan kanske ge mig till att författa något!!

Lycka till och självklart har du läsare!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback