Snabb genomgång...

- Det här är jättelätt, försäkrar bevakningskamerainstallatörskillen med ett leende. Inte det minsta svårt alls.

Jag och chefen ser på varandra och suckar i samförstånd.
Nä nä, det har man ju hört förr...
I ultraspeedrapid hastar han sedan igenom alla självklarheter, fingrarna flyger över tangentbordet och skärmen fladdrar mellan olika kameravinklingsmöjligheter.

-....å här ställer ni in intervallet och här går man på filmläge och om man vi se det här efteråt så trycker man här och här och sparar ner och sen drar man bara över informationen härifrån och...

Chefen skakar uppgivet på huvudet och mumlar något om förtidspension.
dator/datorer/Computer09.gif

- Kan du ta det en gång till, fast l å n g s a m t, ber jag.
- Visst, säger grabben och drar hela klabbet en gång till. Några frågor?
- Ja, säger jag. Finns det någon knapp som vi INTE får trycka på?
- Jaaa, säger grabben. Den där ska ni inte trycka på.
- Okej, om jag nu ändå skulle göra det, vad händer då?
- Ptjaaa, säger grabben osäkert, då stänger man av alltihop och det får ni inte göra.
- Men OM jag nu skulle RÅKA göra det, vad ska jag göra då? envisas jag.
- Ja, då ringer ni mej...
- Bra! Och om vi inte kommer i håg var vi ska trycka nånstans när vi....
- Då ringer ni mej!
- Jättebra! Och ditt nummer...
- Här! säger han och räcker fram en bunt visitkort. Inget annat ni undrar över?
- Nej tack, säger jag och tar emot kortbunten. Vi ringer dej.

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Selma

Så klokt att fråga om det viktigaste. Till vem ringer man när det skiter sig?

Postat av: ansepanse

hahaha - vad bra, då kan du ju bara ringa honom

kramar

Postat av: Em

Jag tycker det är jättesvårt att lära mig på det sättet. Måste alltid sitta själv och försöka hitta vägarna. SEN kan jag få utbildning på det jag gör.

Postat av: Bara Jag

"ring mig sen..." Galenskaparna hade många fina uttryck - detta passar visst utmärkt här :-) Kom nu ihåg att ringa - helst innan du trycker på den förbjudna knappen....

Postat av: Gun

Hahaha! Det är så lätt gjort att trycka på förbjudna knappar.;)

Postat av: Åsa

Hoppas han svarar när ni ringer. Kanske blir det så ofta att han byter nummer =)

Postat av: Maria

Hysteriskt fnissande..... Ulrika.... vi som läser din blogg, inser att du kommer att måsta ringa snubben inte bara en gång.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback