Sommar & Sol

Det verkar dra ihop sig till en riktigt skaplig midsommar!

Solsken och tjugo grader i skuggan - det är inte fy skam efter svenska mått mätt minsann.
Hoppas bara att det håller i sig till i morgon, och helst hela helgen.
Jag har jobbat min beskärda del av midsommaraftnar genom åren, så i morgon har jag tagit ledigt.

SKÖNT!

Det innebär att den här arbetsveckan i stort sett är avklarad.
Bara tre veckor kvar till semestern!
Det låter inte så mycket, och känns inte så farligt - nu.
Men onsdag, torsdag, fredag sista veckan - då kommer det att kännas oöverstigligt
...



Det här är en bild på vår oslagna dikeskant.
Tänk att ogräs kan vara så vackert!

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gafflan

Det ska bli skönt med semester. Har också tre veckor kvar, sen så....bara slappa.

Den förbaskade solen lyser med sin frånvaro hos mig, ser mer ut som det ska bli regn. Fast det är ju vanligt midsommarväder det också ;D

Postat av: Stattinskan

Det är minsann inte ofta man ser "ängsblomster" så jag njuter verkligen av din bild :-)

Postat av: Em

Dikeskanten är imponerande! Jag älskar när det är viltvuxet så där. Och vädret? Ingen tvekan, det kommer att hålla i sig, för det har jag bestämt! :D

Postat av: Bara Jag

Man får ju hoppas att du får en underbar midsommar - både ledigt OCH sol :-) Kram!

Postat av: Ama de casa

Skönt att vara ledig!



Ha en underbar midsommar!

Kram!

Postat av: Gun

Ängsblommor är de vackraste blommorna!

Ha en underbar midsommar Ulrika! Kram på dig.:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback