Fejk-bake

Nuförtiden bakar jag väldigt sällan, till barnens stora förtret.

Men så händer det ju att man blir sugen på nåt gott till kaffet, och vad gör man då?
Om man inte orkar åka och handla förstås, och det gör man inte.
Det är ju ÄNNU jobbigare än att baka på riktigt...

TUR att man kan FUSKBAKA!!



Det är minsann alldeles tillräckligt ansträngande.



Titta bara på elvispen - han blir ju helt utsliten, stackarn!



Har ni sett, kakan ser ju nästan RIKTIG ut fast den egentligen bara är fusk...
Undrar om den SMAKAR riktigt också...?



Japp!! Det gjorde den!!
Och vet ni vad som är det bästa av allt...?
Eftersom kakan bara är fusk så innehåller den bara låtsaskalorier!!
Bra va?!

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Perfekt!

OM jag någonsin bakar så då är det mix som gäller! Häromsistens var vi mest dugna på smeten faktiskt. Då är det bra att göra muffins istället så att det blir färre istället för jätteplatt ;-)

Postat av: Åsa

Inga kalorier alls? Måste göra fuskkakor oftare!

Postat av: Bara Jag

Naturligtvis är det så! Låtsaskalorier - absolut!! (välkommen till villfarelsens träsk)

Postat av: Diana

Wow, låtsadskalorier är de bästa!

Jag köpte hem nån färdig cookiedough igår, frågan är om jag kommer äta den som den är eller baka ut den.... Haha. :)

Postat av: Frela

Ser helsmaskigt ut!!

Postat av: gladmymlan

åh så smart du ÄR!!! låsssas kalorier har jag letat efter länge men inte tänkt så långt som du!:))))



så ska jag med baka hädanefter:))

kram

Postat av: Ama de casa

sv: Campinggarage? Nej, det måste jag nog skriva upp på listan ;-)

Vi står under ett nät som skyddar bra mot solen - så är det på dom flesta campingar som inte har tillräckligt med träd. Det nätet var det enda som fungerade bra :-)



Gomorron!

Postat av: Selma

Så måste det vara, fuskkaka - låtsaskalorier.

Postat av: Stattinskan

Haha, underbart bantningstips :-D

Postat av: ullis

Vilket smart tips på hur man sparar kalorier, måste testa!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback