Klart killar kan ha rosa!


Den här godbiten hittade jag på Tjuvlyssnat.se!!

Lindex, Kalmar

En pojke ~7 står med sin mamma ~30 på underklädesavdelningen.
Pojken: Mamma jag vill ha den!
Pojken pekar på en rosa spets-bh.
Mamman: Nej, den är bara för tjejer.
Pojken: Men mamma, pojkar kan också ha rosa!
Mamman: Ja. Men inte den.
Pojken (skriker): Nu är du inte JÄMSTÄLLD mamma!

Publicerat den 11 mars, 2010 kl. 20:45 av Tapio

babyn/Baby06.gif
Hahahaha!!!
Vart går din gräns?
FINNS det nån?
Kan killar ha kjol? Skor med klack?

Permalink Allmänt Kommentarer (18) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ellis

Hahahaha killar skall vara killar för sjutton! :O Jag hade fått panik om min son sade så! :O



sv: Haha hittade inga plåster =( fick ta toapapper+tejp!

Postat av: Agnetha

Hej hej !

Hur har helgen varit ?

Bra hoppas jag. Snart närmar sig Påsk också.

Här har det varit rena sjukstugan eftersom lilla hunden blev dålig för några dagar sedan och blev sämre igår. UVI och dåliga njurvärden, inte skoj. Igår bar det iväg till veterinären, hon fick en rejäl dos antibiotika där, vätskeersättning och recept som vi löste ut idag. Idag har hon inte feber, har druckit bra fast det har hon gjort hela tiden hon varit dålig, men nu har hon ätit också av den specialkost hon fått. Lilla kraken, man blir så orolig. Så nu blir det nya prover till veckan, så vi ser vart det tar vägen.



Hoppas allt är bra med er och att ni haft det gott i helgen.



Kram Agnetha

Postat av: Agnetha

BS Inget blir nånsin färdigt är min erfarenhet, men det gör inget. Huvudsaken livet känns gott ändå.



Allt lugnt i Burträsk för övrigt ? Har använt er ost till pastan igår. Tänker alltid på dig då.

Har försökt ta det lugnt i helgen, det har gått sådär.



Ha det så gott !



Kram

Postat av: Bara Jag

Ärligt - rosa är inget för småkillar. Män i rosa skjorta kan vara ok. Killar i kjol.... Beror på land tror jag, i Scottland är det ok bara den är rutig. I Oman är kaftan vanligt, så varför inte.

Cowboyboots har klack - men stiletter är inget för män...... Jag har en massa fördomar som du ser :-)

Tänkte just på det med jämställdhet idag - bara i ett annat sammanhang.



Ny vecka - nya möjligheter. Kram!

Postat av: charlotte

haha ja man är nog lite konservativ med barns mått mätt.. jag ¨håller med dig ang formel 1

kram

Postat av: Maria

klart killar kan, min bror hade både kjol och pippilotter i håret då han var liten. lila var då hans favoritfärg. kan tillägga att han var mycket liten då, tror det inte är något han vill kännas vid idag ;)

Postat av: Bara Jag

Sv. Jo, jag är den som dömer hårdast. Mycket stammar nog från hur man blivit uppfostrad och som pastorsbarn fick man veta att man inte skiljer sig - no matter what. Jag är i grunden stolt över att jag klarar av det ensam och att vi klarat av att gå vidare .

Kram!

Postat av: Britt

Tror inte jag köpt BH till sonen, men kjol och klackeskor skulle han få ha....allt i rosa eller lila om han ville.

Postat av: Em

Att vara jämndställd är att acceptera våra olikheter och anse de som likvärdiga. Så NEJ!!!!!!!! (hahahaha!) det är INTE okej med rosa bh till killar!! :D:D



Sov gott!! Sitter på nattåget...

Postat av: Selma

Jag tror i alla fall att få sjuåriga killar rent behöver det stöd som en rosa bh kan ge.

Postat av: Stattinskan

Haha, för min del får de bära vilka yttre attribut som helst bara de "inre" är någorlunda okej ...

Kram

Postat av: Petra M

ha ha ha vilken kille! vad svarar man som förälder då???? Va?



SV: Japp igår var jag där i Malmö Arena. FIck biljetter av min bror oc syster i julklapp så väntan har varit låååång ;-)



Ha en skön måndag!



Kram P

Postat av: Kerstin

Det kan dom väl? Om dom själva vill?

Postat av: Mita

Man gör som man vill=)

Postat av: Gun

Hahaha! För mig får småkillar gärna ha rosa, men inte behå! Min son ville ha rosa skor när han var två-tre år, och det fick han gärna.

Postat av: Ia

Mina killar hade rosa kläder när de var små...men inte volanger och spets! Minns en fantastisk joggingdress som var i rosa/lila kamouflage!!!! Däremot bar de aldrig kjol eller klackskor ;)



Skulle de komma nu i vuxen ålder med kjol och klackskor så...ja, det är ju deras beslut!!!!! Men det är klart jag skulle titta lite.....och fundera...och så småningom fråga.....varför har Du kjol på Dig???

Postat av: Nanna

Klart dom kan...när dom är typ 4 år..och leker..hemma !! Ha en bra dag ! :)

Postat av: ansepanse

alla får väl göra som de vill, men vad skulle 7-åringen med en BH till :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback