Latmasken vs Arbetsmyran

Här är det Kaos!

Latmasken slåss mot Arbetsmyran och det är ovisst vem som vinner.

Latmasken hade ledningen länge, hela förmiddagen faktiskt,
ivrigt påhejad av sina kompisar Dammråttorna.
Arbetsmyran blev tvungen att ropa på förstärkning i form av Snabelgrisen,
och då blev Dammråttorna rädda minsann!!

Jag har inte tiiid med sånt här tjafs!
Solkatterna lockar genom det oputsade fönstret och vill att jag ska komma ut istället.
Det är ett makalöst väder, strålande och klarblått och vindstilla.
Fåglarna kvittrar också, och det har dom inte gjort ofta den här vintern minsann.
Äsch, jag struntar i bråket och går ut med hundarna istället.
Sätter mig vid solväggen och tänker stora tankar.
Sånt ska ju också göras...


När jag kom in igen för att hämta en ny kopp te, låg Arbetsmyran utslagen på köksgolvet.
Latmasken hade vunnit på Knock-out, och pustade ut på sofflocket.
Det var en rätt väntad seger.

Arbetsmyran har verkligen varit ur form på sista tiden.

Permalink Allmänt Kommentarer (15) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maria

hahahahahahahahaha..... underhållande läsning, som vanligt!!

Postat av: Em

Hahaha! Ungefär samma förhållanden som här.

Sv: Hahaha! Du menar att jag skall lägga ut på min blogg, MINA musspår i snön? ;D // Det kommer säkert nya möjligheter, nu tar jag en snabbvisit, men jag blir nog mer långvarig en annan gång.

Postat av: Britt

Jag som just läst att man kan få stroke av att ha för rent omkring mig gick ut i solen...mycket nyttigare än att städa!



sv: Ja varför inte. Skellefteå känns inte så långt borta. Spelar Skellefteå mot MODO snart? I såfall kommer jag ;D

Postat av: ansepanse

det tycker jag var en bra arbetsfördelning :D

SV: fast Lilligaste och Lugi verkar inte bry sig om glassbilsmelodin, men jag vet inte hur det blir när de befinner sig ute i trädgården

ha det gott

Postat av: Stattinskan

Det är ganska bekvämt att bli tillfälligt blind och döv också när andan faller på ;-D Tror jag har blivit en riktig hejare på det nu faktiskt!

Go lördagkväll!

Kram

Postat av: Gun

Hahaha, det var en rättvis seger av Latmasken! Grattis!:D

Postat av: Britt

PS. Såg att Skellefteå spelar mot MODO redan på måndag. Men om MODO tar sig till slutspel så kanske jag kommer ;D...fast jag håller ju på Luleå...och då blir det nog inget MODO i slutspelet... DS.

Postat av: Britt

sv: Klart jag kommer och hälsar för att träffa dig. Så intresserad är jag inte av hockey som jag vill få det att framstå. Är nog lika intresserad som Gun.

Postat av: Nanna

Ha,ha, samma här, latmasken är envis och uthällig ! Ha en bra söndag i solen ! :)

Postat av: Cherin

Hahaha, du är ju helt underbar! Tror du arbetsmyran har något emot att arbeta lite hos mig med?

Postat av: Bara Jag

HA HA HA! Vilken fin historia att berätta för barnbarnen ;-) Skulle annars ha trott att snabelgrisen snabbt och enkelt skulle kunnat ta hand om dammråttorna så att arbetsmyran fick rehabilitera sig utan prestationsångest :-)

Postat av: charlotte

haha du får nog börja ge latmasken lite vitaminer

Postat av: mita

Go for it, sluggard!

Postat av: charlotte

din kommentar vart placerad under skräppost igår vet inte varför men det blir så ibland.

sv;du har helt rätt

kram

Postat av: garlica

Här vann latmasken lätt idag.. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback