Pjaaa....

...kanske inte så dum ide´ ändå, med
Vår-OS och Höst-OS också....

(Em nämnde något om att det eventuellt kunde tjänas pengar..;)

Och eftersom det ändå antagligen är oundvikligt att det bär därhän förr eller senare så kan jag ju lika gärna vara med och styra upp det hela så gott det går redan från början.
                    
Jag tänkte så här, angående lämpliga grenar till spektaklet:

Vår-OS 

Hoppreps-hoppning,
både individuellt och som lagsport med
Långrep och Freestylehoppning.
Hoppa Hage - lagstafett
Kulstötning - Stenkula 25 meter
Rockring
Stövelkastning

Höst-OS

Gyttjebrottning -
en riktig publiksport!
Lövräfsning - lagtävling på tid
Drakflygning - där finns det nog massor med sponsorpengar att hämta!
Vedklyvning
Yxkastning
Hustrubärning 5 km, 15 km och så 5-milen -
en fin gammal sport med finska anor.

 

Det här är sporter som jag kan tänka mig att se!!
Jag tror det kan bli riktigt bra, faktiskt!

Eller vad tror ni?

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ulla

hahahah Jag håller med du

Postat av: Em

Hahaha! Helt klart! Och pga vårkåtheten så kan man kanske ha någon tävling där vinnaren först avgörs 9 månader senare? Vem vinner babyboomen liksom? Jag vet inte riktigt hur man skulle utforma tävligsreglerna, men jag kom i varje fall osökt att tänka på nåt sånt.. (Jag HAR slutat äta zink nu, men det tar nog lite tid innan det har gått ur kroppen.)

Postat av: Gun

Hahahaha! Vet du..det är OS-höjdpunkter på tv nu. Vet din man om det? :D

Postat av: Britt

Hahaha jag tror finnarna vinner allt!



sv: Visst, där ligger vi i lä vad gäller Paint :D

Postat av: Peterlarson

Jag tycker man kunde ha OS-liknande "tävlingar" i trevlighet, vänlighet, kärlek, livsglädje, empati, omtanke och andra sådana saker. Så fick vi lite hum om vilka nationer som är bäst på det också.

Postat av: Bara Jag

Jag tror faktiskt att rätt många skulle vilja se "alternativa" grenar. Vem är det egentligen som har bestämt att vissa sporter är sport och andra sporter är lekar??



Något som ligger mig varmt om hjärtat och som är sport för mig är "hur får man barnen att lägga tvätten i tvättstugan. Kan det få bli en sportgren??

Postat av: Ama de casa

Hahaha! Här har du STORA pengar att hämta!

:-)

Postat av: Nattis 2.0

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej tack!

Postat av: Anonym

Blir ju kanon. Då kan vi ha olympiska spel varje år, och klämma in höst- och vårspelen under de ojämna årtalen.



Seriöst skulle man kanske kunna ha golf i olympiska vårspelen, och orientering i olympiska höstspelen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback