Tidsomställning

Så var det dags igen.
En ska bort.
I natt blir vi en timme kort igen.
Är det därför det kallas vårtrötthet?

So Sommartid it is, trots snöstormen...

Angående vovvens tillstånd är det rätt oförändrat.
Han är inte förstoppad, bajsar som vanligt trots att han inte har ätit något sedan i fredags morse.
Har kräkts en enda gång då nämnda fredagsfrukost kom i retur.
Annars äter han snö och dricker lite vatten, som kissas ut igen ganska omgående.
Möjligen har magknipet gett med sig lite och har ingen feber.

Förhoppningsvis vilar han sig i form.
Vi håller tummarna.

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Jag har ingen lust att ställa om tiden! Jag brukar bli jättetrött bara därför, och skulle gissa att många andra också blir det.

Stackars vovven, hoppas han blir bättre nu.

Postat av: Britt

Jag tycker vi ska bojkotta sommartiden och fortsätta på vintertid! Det ska visst vara livsfarligt att flytta fram tiden en timme. Vissa länder har slutat med sommartid för att man sett att hjärtinfarkterna ökar bland befolkningen första veckan efter tidsomställningen.

Postat av: Bara Jag

Det här med sommartid låter ju bra i teorin - det är praktiken jag inte gillar. Å andra sidan funkar praktiken utmärkt när det gäller praktiken - då är det teorin som är jobbig (eller vetskapen om att nu blir det mörkare...)

Hoppas hunden får det bättre snart!



Kram.

Postat av: Ama de casa

Jag tycker det är oförskämt att sno en timme av oss. Jag tycker som Britt, fast tvärt om. Jag tycker att vi ska ha sommartid hela tiden.

Postat av: Ama de casa

Glömde: Hoppas vovven kryar på sig!

Postat av: Barbro Binda

Men åh, vovvens mage! Klappa honom från mig och hälsa "krya på dig"!

Åsså en rejäl storkram åt duuu!

Postat av: Kerstin

Huff og huff...lille dåggen. Hoppas veterinären har en lagom dunderkur....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback