Våga vägra vinter



Astrid hade frusit fast på vägen

Astrid hade frusit fast på vägen

Artikel Skellefteå Kattungen Astrid vägde 580 gram när hon hittades, fastfrusen på vägen. Det var 18 grader kallt ... mitt ute i ingenstans... Hon saknar ena örat och svansen, men repar sig bra i sitt nya hem.
Det var i Boåker, Kågedalen, som ett tidningsbud för tre veckor sedan hittade kattungen Astrid.
Hon var fastfrusen och han fick därför hacka loss henne från vägen, med ett verktyg.

Denna historia stod att läsa i gårdagens lokalblad.

Stackars kisse!
Så det kan gå!

Det är det våran Lillkisse har sagt hela tiden.
Hon har varit mycket svårövertalad gällande utomhusaktiviteter den här vintern.
Några korta, korta besök utanför ytterdörren har hon blivit påtvingad men det är också allt.
I stort sett har hon hållit sig inomhus sedan nån gång i början av november.



Hon är av den bestämda åsikten att på vintern är det säkrast att hålla sig inne.
Bättre att ligga varmt och bekvämt och bli kliad på magen.
Och söker man spänning i tillvaron kan man ju alltid utmana Prickhunden på Stövarbrottning!
Lillkisse vinner varje gång!

Mycket bättre än att gå ut och frysa öronen av sig.

Permalink Allmänt Kommentarer (15) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Susanne Bjurman

Vilken rörande historia om Astrid! Man blir nästan gråtfärdig.

Postat av: Nanna

Du har en utomordentligt smart katt ! :)

Postat av: Em

Det gjorde ont långt in i hjärtroten, men vad skönt att det gick bra. Bilden är så skön och så underbar, får mig att sakna hund.

Postat av: Gun

Nämen åh, stackars lilla kattunge! Vilken tur att det gick bra. Och vilken klok katt ni har.:)

Postat av: Gafflan

Stackar liten kissemiss :(

Inte konstigt att eran raring bestämt att hålla sig inomhus och brottas med hunden. Bra val där :)

Postat av: Dreamsalive

Vilken tur att någon hittade kattungen.



Både jag och min katt håller med din. Själv skulle jag gärna gå i ide, vakna upp pigg o fräsh lagom till snödroppet börjat...

Postat av: Bara Jag

Vissa händelser är nästan för otroliga för att vara sanna! Skönt att någon hittade kattungen, samtidigt kan jag inte sluta undra hur den kunde frysa fast?



Vår katt har även den valt att bli innekatt denna vinter, tveksamt har hon tittat ut och ryggat tillbaka men ändå gått ut (läs: fått hjälp att bli utslängd).

Postat av: charlotte

åh vad gullig du är. nu blev jag jätteglad. men jag kan inte tillåta mig själv några utsvävningar nu- försöker att spara pengar till våran turkiet resa i sommar. men gud vad kul ( o ärande) att få frågan

kram

Postat av: charlotte

ta gärna två!! hade jättegärna följt med, vilket otroligt initiativ. superkul!! jag gillar när man är lite impulsiv men det har du kanske märkt..

Postat av: Britt

Jag undrar också hur den kunde frysa fast. Och vad gjorde den ute. Saknade ingen katten?

Postat av: Daniel

Tuff katt!!!



Bra att kissen klarade sej!!!

Postat av: Mita

Låter som ett grymt plågeri!!

Postat av: Ia

Så skönt att det gick bra för den lilla kissen <3



Våra katter reagerade nog som Din när vi kom ut till torpet i helgen. De är vana vid att springa ut och in därute, när det är sommar, vilket de ju tror att det är förstås när man kommer dit!!! Den korthåriga varianten gjorde en tvärnit i luften när de vita massorna kom i hennes synfält, den långhåriga tittade lite och gick sen och la sig!!!



De verkar inte längta tillbaka ;)

Postat av: ansepanse

stackars lilla pissemiss

din katt har det hur gott som helst <3

Postat av: Ama de casa

Stackars kisse - nu har den bara åtta liv kvar...



Oj! Ser att Kågedalen faktiskt FINNS! Det står som födelesort i mitt pass, och jag har alltid undrat. När jag var liten skämdes jag för det, tyckte att det lät som Umedalen... Vem vill väl va född på ett mentalsjukhus?

:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback