Äntligen!

Solen skiner och vår puckade termometer visar på åska, regn och snö - samtidigt!
Den är inköpt på Clas Olsson för några år sedan och har sedan dess varit mera till åtlöje än praktisk nytta om man så säger...
Fast själva temperaturangivelsen fungerar (oftast) i allafall, och just i dag just nu visar den på 20.6 plusgrader, vilket jag utan minsta tvivel väljer att tro på!

SOMMAREN ÄR HÄR!!!



Och inte ett ögonblick för tidigt, vad än alla griniga gamla gubbar än har att säga om den saken.
Det finns nämligen dom som hävdar att man inte får glädja sig åt värme som kommer redan i mitten av maj,för kommer sommaren "för tidigt" så blir det ingen "riktig" sommar sedan, utan då har vi liksom redan haft den...
"Man ska inte ta ut glädjen i förskott!"
Det är så dumt så klockorna stannar!
Varför ska man inte få glädjas åt det vackra, varma vädret som är just nu?
Varför ska man förstöra glädjen med att tänka på hur det eventuellt kan bli sen?
Och varför skulle det ena ha med det andra att göra?
smileys/smile25.gif
Det är samma griniga gubbar som på midsommarafton triumferande meddelar att:
" I morgon vänder det! Nu går vi mot mörkare tider igen!!"
Det gör väl ingen människa gladare?

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ellis

Du har helrätt, man skall FAKTISKT ta ut glädjen i förskott när de gäller vädret, liksom vadå? De ju bajs varannan dag så! :O



sv: DET ÄR SVINLÄTT O TA HAND OM ORKIDÉER!!! FAKTISKT!! Jag jobbar iofs extra som florist som du vet, men orkidéer kunde jag sköta innan jag hamnade här minsann! :O

Postat av: Em

Vad underbart! Njut så länge det varar, här är det 8 grader och temperaturen skall NER hit!! :D En man jag brukar träffa på klarar alltid att få fram det sämsta med vädret. Är det sol pratar han om när det kommer regn, regnar det så berättar han hur länge det kommer att regna eller enbart klagar på dagen i dag. Jag roar mig med att göra tvärt om när vi pratas vid.

Postat av: Barbro Binda

Här är det 29 grader och jag ligger platt på källargolvet och längtar till september. På ALLVAR!!!

Hä ä int ba ostn som schwettes!

Postat av: Ama de casa

Underbart! Passa på och njut för snart vänder det... ;-)

Du... Jag vet ju att Rusta finns i Skellefteå - där borde du kunna hitta en kvalitetstermometer :-)

Postat av: Stattinskan

... jamen hejsan hoppsan va bra ... Då vet jag att sommaren i Skåne blir kanon för just nu, i mitten på maj har vi höstväder ...

Postat av: Bara Jag

Om nu Clas Ohlson klockan funkat felfritt hade den ju inte varit lika kul :-)

Postat av: Dansbandsfrun

Men va du är söt!! O du passar jättebra i de där brillera ;)

Klart som fan att man ska glädjas, oavsett det är för tidigt eller under tiden eller försent. Bara att glädjas är ju underbart!! kramar

Postat av: Agnetha

Cheesus, vilka brillor , hahaha ! Du ska väl inte ha dom på dig ?

Alltid roligt att botanisera i såna affärer ibland blir man förvånad över vad man kan behöva.



Hoppas helgen varit bra !



Kram

Postat av: Afrodite

Det bådar gott för oss frusna skåningar...=)

Kramen...och du, njut så länge det varar...;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback