Hör och häpna!

I dag har vi jobbat i trädgården, minsann!
Detta hör inte till vanligheterna direkt, delsvis beroende på att vi faktiskt inte har någon trädgård...
Gropar och högar och stenar har vi däremot gott om.
Att köra åkgräsklippare på sådant underlag är ett äventyr i klass med bergochdalbanan, inklusive illamåendet...
Och just i dag kom insikten till oss att något måste göras.
Sagt och gjort.
Först måste man se över utrustningen.
Ett sånt här stort jobb kräver rejäla grejor...



Traktor - check!
Det är tråkigt och jobbigt att gräva för hand. Och så får man ont i ryggen.
Sen behöver man en Trädgårdsmästare som kan leda och fördela arbetet.
Det är en fördel om Trädgårdsmästaren som i det här fallet är densamme som Traktorföraren, och det är inte bara en fördel utan en absolut förutsättning att denna person inte är jag...



Utan maken!

Ytterligare en fördel är om man fördelar arbetet på så sätt att han gör jobbet och jag gör en kaka till kaffet...
Gott fika förhöjer nämligen arbetsmoralen
- det är ju därför det heter Moralkakor!!



Efter fikat skulle det sås, men innan man kan göra det måste jorden plattas till ordentligt och till det behöver man en fyrhjuling utan hjul.
Den här fyrhjulingen har fyra plattfötter istället och resultatet blir mycket rikigt riktigt platt!



Sedan var det dags för gräsfrö, och döm om min förvåning när det visar sig att Såningsmannen är densamme som Trädgårdsmästaren tillika Traktorföraren!!!

Maken till mångsidig make får man leta efter!!



Här ska det förhoppninsvis växa gräs.
Hmmm....Undrar vem som ska klippa det?
Jag röstar på att den som sår får skörda, det är väl inte mer än rättvist, va?

Så, nu är det bara för honom att kratta lite och ställa undan redskapen!
Själv är jag HELT SLUT!!
TUR att vi är bortbjudna på middag ikväll!!

Ha en fin lördag!

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ansepanse

hahaha - jag har också en händig karl som klarar mycket :)

kramar

Postat av: Gafflan

Tycker nog att den som sår får skörda passar alldeles förträffligt ;D

Ha en trevlig lördagskväll.

Postat av: Em

Helt rätt arbetsfördelning, tycker jag. :D

Postat av: Gun

Jag förstår att du är helt slut! Att dokumentera allt det där kan inte ha varit lätt.:D

Postat av: Bara Jag

En färdig kaka på bordet är förbundet med mycket arbete - kon ska mjölkas, grädden ska kärnas, mjölet ska malas, kakaon ska hämtas på andra sidan Atlanten, äggen ska plockas, brödet till ströbröd ska bakas..... You get the point! Du FÖRTJÄNAR att slappna av!!

Postat av: Janne

Menar du att eran charmiga fläckiga gräsmatta ska bytas ut mot en lika perfekt som er grannes? För att ni inte ska känna er helt vilsna när gräset växt upp så får ni släppa ut hunden på den under tiden.

Postat av: Dreamsalive

Det var en bra och rättvis arbetsfördelning, tycker jag. Förstår att du är trött efter allt slit...

Postat av: Ama de casa

Men? Ställde du undan redskapen? Min mamma lärde mig att den som stökar fram ska också stöka bort. Så det borde maken ha gjort!

:-)

Postat av: Stattinskan

Haha, du är helt oslagbar :-D

Postat av: sandra

fin arbetsfördelning! ;) härrom dagen bestod min "terapi" av att lava sten på en pall..blev 55st på vart lav och 11 lav högt..hade träningsvärk i hela kroppen dagen efter..:( inte mycket de fina tål :)

belöningen var en glad mamma och Tommy iaf...

Postat av: Afrodite

Vilken helt underbar arbetsfördelning ni har! Jag gillar det verkligen! =) Jag har då aldrig hört om make till karl att vara mångsysslare! Impad! Och det är såklart så, att den som sår MÅSTE skörda! Helt klart! =)

Kram och ha det bäst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback