Än så länge...

...är det fortfarande MÅNDAG!

Så där ja - NU är jag äntligen kommit i kapp!!
Allra sistaste dagen på månaden är det också,
vilket betyder att det är JUNI i morgon!

Kanske lika bra att gå händelserna lite i förväg och köra morgondagens inlägg redan i dag innan jag halkar efter tidsmässigt igen...?

Japp, så får det bli!

Jag tänkte nämligen delge er en liten dikt som jag har lagt på minnet.  Den satt uppsatt i behandlingsrummet hos en tandläkare som jag jobbade med för så där en femton år sedan, och jag tycker att den är så fin:



Lärodikt den 1:a Juni

Var glad min själ för vad du har
- nu har du hundra sommardar
och detta är den första

När solens lopp sin ände tar
så har du nittionio kvar
och någon blir den största

Giv noga akt på var du står
I morgon är med ens igår
det går så fort att vandra

Minns min vän, att vad du får
är hundra sommardar per år
- i morgon är den andra!



...och den andra Juni, det är på Onsdag, det.
Där ser man!

Plötsligt är jag inte bara ikapp med tiden utan jag har till och med skaffat mig ett litet försprång...!!!
Jag önskar er alla en riktigt, riktigt FIN och HÄRLIG SOMMAR!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Ha en underbar sommar du med! Här har vi inte riktigt fått smaka än, men det kommer nog och varar kanske längre än vanligt sen.

Sv: Jag håller med dig och sen kan det ju också vara att man vill visa upp sig, till ex hur duktig man är, därför att man söker bekräftelse (dåligt självförtroende eller självkänsla), medan andra då tar det som att man skryter.

Postat av: Stattinskan

Trots att arbetet är en "djuping" i sig så uppskattade jag din framförda text ... Nä, för guds skull ... nu blev det liiiite för opersonligt ... Grattis min vän att du är så effektiv, kanske du kan skriva ett inlägg om hemligheten bakom detta :-)

Själv har jag genomlidigt en dag med tortyroffer, läkarbesök och tolkar ... Tvättstuga som tråkar ut, men jag stack till gymet och avverkade en mil medan jag väntade på att maskinerna skulle bli klara .... NU? ... nu är jag åt råttorna och sitter på ett hängarsle i utsliten soffa :-)

Kramar

Postat av: Bara Jag

Den dikten gick rent in hos mig!

Postat av: Ama de casa

Nu är jag ifatt dig - jag har också juni :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback