I love not camping... del 1



...trots min kärleksfulla till barndomens husvagnssemestrar som redovisades i föregående inlägg.
Med camping menar jag framför allt svettiga, knöliga nätter i trånga tält med knott och mygg och läckande regnskydd och fuktiga sovsäckar med kärvande dragkedjor som luktar unken gammal källare...

Senaste och Sista (so far...) gången jag och maken valde att semestra på detta sätt var sommaren 1990.
Vi hade planerat in en ljuvligt romantisk road trip söderut nedåt Dalarna och Värmland, och hamrade förväntansfullt ned tältpinnarna i den förföriska solnedgången vid Siljans strand.
Grillade flintastek på engångsgrillen och åt andaktsfullt med klibbig potatissallad och billigt rödvin.
Ljuva sommarvindar smekte våra släta ansikten och Love was In the Air...

                                     
            Se hela bilden                     

Orsa Spelmän framförde en smäktande stråksymfoni i bakgrunden och små hjärtformade rosa moln gled sakta fram över sommarhimlen....

En alldeles underbar start på en fullkomligt perfekt tältsemester!
Helt perfekt!
Vi såg varandra ömt i ögonen och skålade för vår unga lycka.

                                     To be continued...

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ansepanse

väntar med spänning på fortsättningen

kramar

Postat av: Gafflan

Sist jag sov i tält var med maken någon gång runt 1992. Då tältade vi på en dammig, varm stubbåker. Vi var på HD-träff . Sedan dess har vi inte tältat och lär inte göra det heller.

Postat av: Osloskånskan

Mmm...låter bra, väntar i spänning!

Postat av: Ama de casa

Hahaha! Jag kan precis tänka mig vad som kan komma att hända... Väntar också med spänning på fortsättningen ;-)



Psst! Hemligheten är att INTE campa i Sverige...

Postat av: Petra

Jag som kan tycka att tälta e ganska mysigt. En två dagar.. Inte mer.

Postat av: Cina

Hej!

Det här låter spännande för en som också gillat att tälta men som slutade. Hastigt!

Postat av: Gun

Jag har bara tältat i Italien och det var underbart härligt!:) Ska bli kul att läsa fortsättningen, för så här ljuvligt kan det ju inte ha varit hela tiden.:D

Postat av: Nattis 2.0

Jo, camping är mysigt. fuktiga strumpor som aldrig torkar, ljummen mjölk och mygg!

Postat av: Em

Husvagn är säkert okej, det blir som med en lite större båt där allt har sin plats, men tält? Jag har testat, det var inte min grej. :D Men det blir roligt att få höra fortsättningen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback