Igår...

...var det som bekant Morsdag!!



Grattis Mor!!!
Hon fick både blommor och en mumsig middag!

Gissa vad vi åt?



Hmmm....
Det är någonting som fattas!
Självaste huvudingrediensen....



Så där ja!!
Ren njutning för både öga, smaklökar och NÄSA!!!



Av hänsyn till eventuella kräsmagade läsare har jag besparat er bilder på själva styckningsförfarandet och hoppar direkt till det färdiga resultatet!

Voila`!!
Surströmmingsmacka de luxe med extra ALLT!!
Gottgottigottgott!!!

Och när man har ätit som kungar, vad passar då bättre till dessert än...



...Kronprinsessbröllopstårta!!!



(raaap...:)

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Bara Jag

Den där rapen på slutet gissar jag smakade mest av lök och strömming :-)

Postat av: Gafflan

Tur att det inte var doftblogg, surströmmingen menar jag, annars kan jag bara säga mums.

Postat av: Selma

Men så gott! Avis som attan!

Postat av: Afrodite

Men jisses, vilken fest! Det ser så fantastiskt gott ut! Men åhhhhhh, vad det luktar illa! Har aldrig vågat prova och vet banne mig inte om jag nånsin gör det! Men alla som provat säger ju att det är gott. Men odööööören! Hjälp! =)

Kramiz

Postat av: Ama de casa

När vi flyttade till Sollentuna 1981 så skulle jag köpa surströmming i juli, tror jag att det var. Hittade ingen... Frågade i affärerna och fick svaret:

- Men det är ju inte säsong?

Vaddå säsong!?!?

Här i Torrevieja kan vi som tur är få tag i surströmming året om :-)

Postat av: Mita

ÅHHH, vilken läcker Morsdagsmiddag!!!

Och Oskars tillråga på allt.

Underbart =)

Postat av: Gun

Jag vill ju inte verka kräsen, men jag vet inte om jag någonsin kommer att smaka på surströmming. Mackan ser ju väldigt god ut i alla fall.:D

Postat av: Nattis 2.0

Till och med den rapen luktade nog illa håller för näsan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback