Lillkisses memoarer

Våran Lillkisse är född i det fria av en förvildad katthona.
Fadern gav sig aldrig till känna och kattmamman försvann även hon ganska snart och lämnade den lilla oäktingen till sitt öde...
Redan här kunde sagan ha tagit slut, och då hade det blivit en kort och sorglig historia.
Om man inte tänker på rävarna och ugglorna, förstås...
Men ödet ville tack och lov annorlunda.



När Lillkisse bara var en liten hemlös svanskatt så brukade hon sova här i ladan på nätterna,
och det var här i hålet som hon brukade kika ut på oss lite nyfiket, när vi gick förbi ute på vägen.
Hon var så liten, så liten - bara en decimeterlång kropp med svart svans och sidenöron.

Hon såg hungrig ut, så en dag frågade jag om hon tyckte om leverpastej.
Det gjorde hon!
Och då frågade jag om hon inte ville följa med mig hem.
Och det ville hon!



Hon var så kelen och oemotståndligt söt att man knappt kunde ta ögonen ifrån henne.
Så vi hade en liten omröstning, jag och barnen, (maken var tråkigt nog inte hemma och kunde därför inte delta i familjerådet...) där vi bestämde att hon fick flytta in om hon ville.

Och det ville hon!!

Sedan dess förgyller hon vår tillvaro med lika delar mys och katthår och det verkar som om hon trivs rätt bra.
Hon går in och ut som hon behagar, smyger i buskar och klättrar i träd. Brottas med hunden och slickar hans öron. Jagar möss och sparvar med varierande framgång och fantiserar om att hon i själva verket är en livsfarlig djungelkatt.



Tuuur för oss att hon valde att flytta in just här, den där gången för sju år sedan.
Och lite tur för henne också, kanske....


Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Britt

Hon verkar trivas på datorn. Kanske vill hon säga något?

Postat av: Dreamsalive

Så söt! Lyckliga ni att hon ville flytta in.

Postat av: Stattinskan

UNDERBART inlägg ... Tänk vad man fäster sig vid de små liven :-)

Gomorron

Postat av: Afrodite

Aww, vilken söting! Sikken tur att hon ville allt det där som hon ville! Ser ut som om hon vill bli insatt i cyberspace. Eller det är hon kanske redan? Kanske hon som skrev inlägget - sina memoarer. =)

Kram och ha en fin dag!

Postat av: Selma

Vilken söting. Jag är ingen kattmänniska alls vilket inte hindrar att jag dels bor hos en katt och dels att jag inte vill att de ska behöva fara illa. Vilken tur att ni fann varandra.

Postat av: Gun

Vad söt hon är, och vilken tur att ni tog hand om henne så hon fick ett så fint kattliv ändå.

Postat av: Gafflan

Vilken tur ni haft! Väldigt söt kissemiss :D

Postat av: Ama de casa

Sååå söt! Vilen tur för alla inblandade :-)

Postat av: Bara Jag

En saga med ett lyckligt slut - me like!

Postat av: ansepanse

vilken fin sann-saga, blir varm om hjärtat :)

kramar

Postat av: Ia

Vilken tur att hon tog hand om Er!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback