Oops!

Det inträffade en liten arbetsplatsolycka av lindrigare art på jobbet igår.

Jag skulle fylla på potatismospulver i mosmaskinen och det gick hål i botten på den förpörskade påsen...
Det är konstigt, men somliga saker ser liksom mycket MER ut när det ligger utspritt på golvet, än när det ligger i en påse.
Det här var en sån sak.
Som om en liten bit av Sahara hade hamnat på villovägar, en aning för långt norrut...



Nästan lite exotiskt.
Nåja.
Det kunde har varit värre.

Jag passade på att unna mig några sekunders verklighetsflykt innan jag röjde upp eländet.
Lät pulvret rinna in genom sandalerna och blundade mot lysrörssolen.
Kände värmen från korvgrillen  slå emot mig och det avlägsna bruset från cocacolakylen påminde nästan lite om vågor mot strand...
Faktum är att potatismos känns väldigt mjukt och behagligt mellan tårna.
Som värsta Thailandstrandsanden!

Note to self:
Potatismospulver bör SOPAS - inte VÅT-TORKAS!!
Blött potatispulver blir...TADAAAAA - POTATISMOS!!!

Intresseklubben meddelas endast på detta sätt...

Ha en fin tisdag!

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Bara Jag

Du måste skoja!!! Blev det POTATISMOS!!

Postat av: Afrodite

HA HA HA!!! Alltså du är bara så skön! Vilken härlig läsning! Vilken beskrivning och vilken liknelse! Lovely! =) Synd att du inte tänkte på det där med vattnet bara...hahahaha! (oj, sorry) fniss

Ha en fin dag!

Postat av: Dansbandsfrun

hihihi det får mig att tänka på när jag satt mitt emot "prästdottern" i min klass i skolmatsalen o hade munnen full med potatismos. Och min bästis brevid sa en rolig sak....."sprutt" sa det o plötsligt var prästdotterns ansikte sprutlackerat med mos hahahaha

ha en härlig dag, du härliga! kram

Postat av: Ama de casa

Men så praktiskt - då var det ju bara att servera det våttorkade potatismoset då ;-)

Postat av: Stattinskan

Hahahaha ... det finns bara EN som kan få en att skratta så hjärtligt åt ett potatismospulver :-D

Kraaaam

Postat av: Selma

Jag skyndar mig att anteckna.

Postat av: Gun

Hahahaha! Jag hade velat se dig stå där och njuta med fötterna i potatismospulver.:D

Postat av: Britt

Inte ha fotsvett när man leker Sahara med potatismospulvret :D



Inte våttorka något pulver som ska blandas med vatten...nyponsoppepulver, marsansåspulver, jordgubbskrämspulver....allt blir bara hur äckligt som helst i en mopp.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback