Paradiset



Det kanske inte ser särskilt mycket ut för världen, men det här är vårt lilla paradis!
Här tillbringade jag gårdagen med mor och dotter och putsade och fejade och ställde i ordningen inför sommarsäsongen.
Nåja, det var väl jag och mor som städade mest...fast dotter hjälpte till med fikandet och fotandet, i allafall...
Stugan ligger på bekvämt avstånd hemifrån, så man kan åka dit utan större planering.
Man kan åka hem och hämta sånt man glömt, och man kan stanna bara några timmar om man vill eller hela sommaren...
Ingenstans kan man ladda batterierna som som här - inga måsten och inga krav.
Det finns ingen el, ingen telefon och inget rinnande vatten.
Fast sjön ligger ett knappt stenkast bort och där finns det hur mycket vatten som helst!!
Särskilt i år...



Maten lagar man på gasolköket eller utomhus på grillplatsen.
Det går så bra så!



Och toaletten funkar bra den med...



Och utsikten är det heller inget fel på!



Öppna landskap och lagom långt till närmsta hus...
Nu hoppas vi på många härliga, soliga, lata dagar i sommar, här i vårt eget lilla paradis!

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Sååå fint!

Fast rinnande vatten skulle nog jag vilja ha tillgång till - det kan nog vara ganska så kallt i sjön, gissar jag...

Hoppas ni får RIKTIGT många soliga dagar att spendera i ert paradis :-)

Postat av: Gafflan

Det enkla livet är det bästa livet! Utan planering eller krav, bara vara och njuta :D

Kram.

Postat av: Selma

Det är bra att någon tar ansvar för att fota och fika, det ska göras det med.

Postat av: Gun

Gud så underbart att ha ett så fint paradis att gömma sig i. (Glöm inte mobila bredbandet bara;))



Sv: Ja, det är konstigt att det blivit så. Det är synd att de ska behöva känna sig illa omtyckta.

Postat av: Pia

Åh, så mysigt det ser ut!!!! Var ligger det???? Mejla gärna om du inte vill skriva det här för öppen beskådan. Det kan bli tufft med alla paparazzis annars!!!! ;o)



Eftersom vi nu flyttar till lägenhet så vill vi gärna hitta ett sommarhus(stuga) inte så långt från Umeå. Att det finns en sjö i närheten är ett krav!!! Har du några tips på något under 100 000 så är vi intresserade.. :o)

Postat av: Em

Vad underbart! Och det är precis mina kriterier för ett paradis också. Det skall inte vara för långt dit, men det skall ligga för sig själv och sen är det bra om det är inte för lyxigt, mysig känsla när man gör saker lite annorlunda. Det ser jättetrevligt och vackert ut!

Postat av: Ama de casa

sv : Snällt av dig om du spöar upp eventuella dummingar åt mig - du kan ju till och med mörda! (Fast "bara" i bokform...).

Det var 20 grader i vattnet idag - BURR!!!

Postat av: Britt

Jag tycker också det är mysigt med avkopplingen i sommarstugan. Nu är våran så hiskeligt långt borta så det blir inte så ofta. Jag vill också ha lagomt långt till nästa hus...men inte ensligt...för då blir det otäckt...jag har nog läst lite för mycket deckare ;)

Postat av: Afrodite

Åh, vad det låter mysigt att ha ett eget lite paradis att smita ifrån till! Vill oxå ha! Hoppas på många härliga dagar för er där! KRAM

Postat av: Bara Jag

Vilket underbart litet ställe!! Det kan verkligen vara avkopplande att vara "utan" bekvämligheter som vi tar för givna i vardagen. Saknar ett eget sådant ställe som ni har :-)

Postat av: Bara Jag

Sv. Jag blir arg för att jag blir arg på pappan - det betyder ju att han kan locka mig att reagera.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback