Så funkar det!



En cykelfest går alltså till på följande sätt:

1. Några driftiga människor tar tar i saken och skickar ut inbjudningarna.

2. De lyckliga inbjudna tackar JA TACK! inom utsatt tid och ser fram emot festen.

3. Några veckor senare får man ett brev där det står om man ska servera förrätt, varmrätt eller efterrätt.

4. Bifogat med brevet finns två kuvert, märkta med dom två rätter som man inte ska servera själv.
    Dessa kuvert får under inga omständigheter öppnas före den utsatta tidpunkt som anges i brevet!
    Här står det nämligen vart man ska bege sig, och det ska vara en överraskning in i det sista!



Alltså:

Till oss kommer det fyra personer (två par) i morgon klockan 16.00 som förväntar sig välkomstdrink, förrätt och trevligt sällskap!

Klockan 16:45 öpnnar vi tillsammans våra kuvert märkta varmrätt, och då får vi reda på vart vi ska bege oss.
Alla par ska till olika ställen så vi vinkar hejdå till varann och cyklar iväg.



Klockan 17:30 förväntas vi vara framme hos det nyfikna varmrättsparet, som inte har en aning vilka som kommer, och en timme senare är det dags att sprätta kuverten för att se var vi ska inta desserten och cykla vidare...

När desserten är intagen och nedsköljd cyklar vi allihop till själva festlokalen, i detta fall Burträskarnas Hus för gemensamt mingel och dans!

Förstod ni konceptet?
Kul va!

Detta är en av fördelarna med att bo i ett mindre samhälle. Allt ligger på cykelavstånd och man får chansen att umgås lite närmare med såna som man kanske inte känner så väl innan.

Och med "par" menas att man är två som hjälps åt - det måste inte vara en sambo eller äkta hälft, utan det funkar givetvis lika bra att man anmäler sig tillsammans med en kompis...

Permalink Allmänt Kommentarer (13) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maria

Det där lät invecklat tycker jag :) eller är jag för trött för att haja :)



Ha det så kul !

Kram

Postat av: Gun

Det låter hur kul som helst! Kanske man får umgås med någon man inte träffar så mycket annars. Roligt! :D

Postat av: Afrodite

Jisses, vilket roligt festkoncept!!! Låter skitkul! Ha så trevligt! Kram på dig!

Postat av: charlotte

gud vilka roliga fester du bevistar. lite avundsjuk!!

Postat av: Bara Jag

Jag fattar :-) Men det är nog för att jag tidigare bodde i ett litet samhälle!

Postat av: Diana

Vilken skoj idé! Men måste man cykla? Låter lite jobbigt. :)



Sv: Det var inga problem med att få shoppa, han tyckte jag varit duktig som gjort det (annars hade han bara fått höra mitt gnäll om att jag inte har något att ta på mig, hehe).

Postat av: Selma

I två år har vi varit med på det här i stan. Galet kul! I år måste vi banga för makens moster ska ha 80-årskalas på annan ort den dagen. Lite sur är jag.

Postat av: Ama de casa

Men vad roligt! Ett helt fantastiskt koncept :-)

Postat av: Mita

Oj vad rörigt!

Jag får önska dig en skön helg!

Postat av: ansepanse

vad trevligt det låter

ha en fin cykel-lördag :)

kramar

Postat av: Gafflan

Japps! Det verkar vara grejen just nu och det verkar väldigt roligt :)

Ha en trevlig kväll!

Postat av: Agnetha

Vad roligt det verkar ! Förstår att ni ser fram emot detta. Ha så kul då !



Trevlig helg !



Kram

Postat av: Maria

Idén är helt fantastisk, och kanonväder blev det åxå :) . Jag har aldrig varit med på cykelfest, men sparkfest för några år sen. Helt otroligt kul :) men... det är många som aldrig kommer sig ända till burträskarnas hus .... de är för fulla . Otaliga vurpor och otaliga drinkar brukar det bli :) Hoppas ni har en dunderkul kväll :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback