Skogstokig!

Jag och Cosmo var ute på skogspromenad när vi plötsligt sprang på den här killen.



Lång och reslig var han, ett riktigt praktexemplar faktiskt.
Lite grov i hyn, visserligen - liksom ärrad och väderbiten.
Det syntes att han hade varit med om en del.

Färgstark personlighet och en rak, kraftig näsa.
Livserfaren och jordnära, med rötterna djupt i myllan.
Nåt att hålla i när det blåser hårt.
Vi såg på varandra en stund utan att säga något.
Helt klart den tysta typen.

Cosmo nosade intresserat på honom och innan jag hinner reagera så lyfter han på benet så att det skvalar runt fötterna på främlingen!!!
Jag har aldrig blivit så generad i hela mitt liv!!
Jag mumlar fram en ursäkt och drar med mig hunden därifrån.

Killen rör inte en min och säger fortfarande inte ett ord.
Han bara sväljer förtreten och låter obehaget rinna av...
Verkar nästan lite stört på nåt sätt.
Att bara stå kvar och liksom finna sig...

Sicken träskalle.


Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ansepanse

vad bra du skriver, inte undra på att du vann pris förut

kramar

Postat av: Gun

Hahaha, jag tänkte inte på näsa när jag såg den där pinnen..;D

Postat av: Selma

Det är rätt man ska inte reta upp sig på småsaker.

Postat av: Afrodite

Jaha...du tänkte så...=)

Postat av: Barbro Binda

Nu var vi flera här som INTE tänkte så... :-)

Den gula lavan där...OSTN! Varsch je OSTN?

Postat av: Gun

Sv: Jaa, jag tänkte mer på..en pinne.;D

Postat av: Annica

Tokfniss!!! :)))

Postat av: J U L I A ~ Min annorlunda värld ~

Hejsan!

Undrar om du skulle kunna göra mig en lite tjänst.

Du skulle verkligen vara guldvärd.

Kramar Julia

Postat av: Dansbandsfrun

Du skriver så jäkla bra!! Och jag rodnar lite nu men jag är inne på Guns linje... NÄSAN? jaaa, självklart är det en NÄSA!! (vad skulle det annars ha varit liksom?) inte sitter jag här o tänker på annat än näsor...

;)

kramar

Postat av: anne

HAHAHAHAAA!!!! Pinkade hunden på en främling!?!?! Hahahahaaa!

Postat av: Bara Jag

Snacka om träskalle!! Slår vad om att han hade träben också!!

Postat av: Robert

Gun är horni i vanlig ordning. ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback