Biltankar

Lika självklart som att man kan välja färg, märke och modell på bilen
lika självklart borde man också få välja signalhorn, tycker jag.

























En liten individuell trudelutt, som en krydda på livets irrvägar och som speglar förarens personlighet.
Som ger bilen karaktär och på ett rättvisande sätt kan föra chaufförens talan i trängda trafiksituationer.
Kanske ett skämtsamt förebrående "tutelitut" till bilen som vräker sig ut framför dig i korsningen efter att ha missuppfattat högerregeln eller ett vänligt "tutis" för att uppmärksamma föraren på att trafikljuset faktiskt slog om till grönt för en bra stund sedan.



Sen finns det säkert en och annan som emellanåt önskar sig ett något mera kraftfullt läte att ta till, exempelvis när det regnar timmerstockar ur släpet på framförvarande långtradare...
Där finns det förstås många ljud att välja bland, men själv skulle jag nog föredra den gamla klassikern: - IDIOT!!!

Ha en fin tisdag, allihop och kom i håg att krama varandra i trafiken!!

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ansepanse

egentligen tycker jag tvärtom - alla signalhorn ska låta likadant, annars kan det bli mycket förvillande ute i trafiken

kramar

Postat av: Gafflan

Klart man skulle ha en egen tutsignal på bilen. Perfekt om tutan kunde "skrika" UR VÄGEN ;D

Postat av: Ama de casa

Man skulle behöva FLERA tutor då ju! Dom flesta skulle vara arga tut i olika "ilsk-nivåer"...

Jag skulle nog inte klara av flera tutor... När jag hade min Renault 5 så satt tutan på en spak på ratten. Varje gång jag skulle tuta så tog jag fel spak och sprutade vatten på rutan istället...

Postat av: Ia

Varför inte...man får ju ha vilken signal man vill på mobilen????



Minns när jag som femtonåring var på Rhodos...där hade väldigt många olika signaler och de använde dom flitigt...det var ju som en ständig konsert!!!

Postat av: Em

Jag stod en gång i trafikstockning (för hundra år sen) i en rondell i Italien. Det var inte jag som körde, men förarna började tuta på varann. Det stod helt still jättelänge och efterhand började de leka med bilhornen så det blev rena melodin av det hela. Jätteroligt, alla började med att vara irriterade och det hela slutade med att alla skrattade istället. Måste vara enda gången jag har upplevt trafikstockning som kul. :D

Sv: Tack! Jag är så att säga okej nu, känner bara av det pyttelitet.

Postat av: anne

I Indien tutar man litet av artighet när man kommer bakifrån, men själv vill jag tuta för att jag är förbannad och då ska det höras!!! ;)

Postat av: Nattis 2.0

Svar: Jo men grilla kan man göra, fast jag ville ju sitta ute, testa laptoppen om den fungerade därnere och så. dricka lite vin du vet. Njuta av solen och värmen.. dumt av mig! ;9

Postat av: Gun

Vår bil låter ungefär som en hes anka. Den signalen skulle fler ha, då skulle alla skratta och vara glada i trafiken.:)

Postat av: Britt

När jag var 18 och fick körkort och bil så var det väldigt inne att köpa olika signalhorn för att få lite coolare tuta. Jag hade en med jättestor kompressor så att min lilla Taunus tutade som en stor lastbil. Det tyckte jag var skitkul! Bilen dog nästan när jag tutade för att kompressorn drog så mycket ström :D



sv: Kompisen tävlade tyvärr inte i Idol utan stod för den lokala underhållningen. Det roliga var att Jidhe var upp och sjöng med dem...fast det såg jag inte förrän jag tittade igenom det jag filmat under dagen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback