Tillfälligt avbrott

Vaknade med ett ryck i natt och såg hur klockradion stod och blinkade.
Strömavbrott!
Tur att jag vaknade i tid innan jag vaknade försent, liksom...
Vad kallar man sånt?
Slumpen?
Ren tur?
Sjätte sinnet?
Och hur många har man egentligen - sinnen alltså?

Barnasinnet.
Lättsinnet.
Ursinnet.
Vansinnet.

Sedan finns det visst dom som har lokalsinne också, men det har inte jag.

Godmorgon på er, nu ska jag försöka hitta till jobbet!

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Jag saknar också lokalsinne. Har inte ens fått en liten gnutta av det..:D

Tur att du vaknade i tid! Jag brukar ha mobilen på väckning istället.



Godmorgon!:)

Postat av: Afrodite

Loklsnet...äh, jag kan inte ens stava till det! Och jag har inget heller! Ursinnet däremot...det gjorde sig lite påmint inatt då jag knåpade uppsats. De andra är även bekanta...

Kram och godmorgon! =)

Postat av: Ama de casa

Jag har jättebra lokalsinne! I alla fall i vissa lokaler, här hemma tillexempel hittar jag till alla rummen. Oftast.

:-)

Postat av: Bara Jag

Jo, lite lokalsinne fick jag nog, en massa barnasinne, - tyvärr också lite vansinne..... Jag tror dock att det rör sig mer än vi tror, sjätte sinnet verkar lite för vanligt för att helt vara slump....

Postat av: Petra

Vansinnet är något alla i min familj har

Postat av: charlotte

jag saknar också lokalsinne men jag hár det viktigaste av dem alla kvar; barnasinnet

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback