Tjena moss...

Jag gillar mossa.

Det kan höra ihop med att jag inte är någon trädgårdsmänniska.
Skulle aldrig komma på tanken att försöka driva mossan ur gräsmattan med kalkpulver eller hur man nu gör.



Mossa har en massa fina egenskaper som jag uppskattar.
Det är grönt, mjukt, vackert och föredömligt lågväxt.
Idealiskt gräsmattematerial enligt mig!

I skogen finns det många fina sorter.



En del ser ut som tomteskägg och heter Skägglav.
Och så finns det Renlav som heter så fast dom inte alls ser ut som renar...



Vaddå?
Trist inlägg?
Mossig? Jag? Nähä.....?



Okej.
Jag vet!
Jag piggar upp med lite skogsromantik!!
Vad sägs om en trädkram?



AJ LAV JO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Regniga somrar är mossan helt ok. Mjuk och go.

Men blir det en torr sommar så STICKS den!

Fast jag hade mer en mossmatta än en gräsmatta i alla fall :-)

Postat av: Selma

Enda felet med mossmatta är att det frasar så dant när den är torr.

Postat av: Afrodite

Mannen är den som driver mossan ur mattan här hemma...bara det är grönt säger jag...=/

Lav jo 2! =)

Postat av: Gun

Jag har aldrig heller haft något emot mossa i gräsmattan. Det är grönt, mjukt och fint.:)

Postat av: Em

Jag gillar också mossa, det påminner mig om riktig skog eller att vara i fjällen.

Postat av: Bara Jag

Gräsmattan får gärna innehålla mossa- men i lagoma mängder.....

Postat av: Stattinskan

Du är galen ... SKÖNT galen ;-D

Natti och trädkram

Postat av: anne

Här upplever nog maken att mossan är out to get him....som en personlig fiende...

Postat av: Diana

Hihi, där fick du till ett inlägg i riktig Ama stil tycker jag. Hon skriver typ likadant. :)

Postat av: ansepanse

vi har massor av mossa i gräsmattan och det är som du säger mjuk och grönt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback