Aha!!!




Inte mycket av värde undgår mig (!?) och vid middagstid då riset skulle tillagas fastnade ögonen på detta:



I Sverige behövs det sex deciliter vatten för att koka ris åt fyra personer...



Men i Danmark dehövs det bara fem!!!



Samma sak i Norge, bara fem deciliter medan vi behöver sex i Sverige!!
Märkligt!
Häpnadsväckande!
Hur kan det komma sig?
Har vi mindre decilitermått här i Sverige, kanske?
Eller är vattnet drygare i våra grannländer?

Jag tror minsann jag är nåt stort på spåren...


Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Svorskan

Svenskarna måste ju se till att få sex på NÅGOT sätt. (Dåligt, jag vet. Sorry! :D)

Postat av: Gun

Hahaha, gud vad konstigt! Du får maila och fråga.:)

Postat av: Diana

Snälla låt mig få veta vad dina efterforskningar visar! ;)

De vill kanske ha sitt ris knaprigare?

Postat av: Mita

Riktigt mysko,måste säga att du har ögonen med dig. Jag skulle aldrig ha tänkt på det,he,he...

Kramiz!

Postat av: krulli

Du får kontakta producenten och ifrågasätta det!

Postat av: Ellis

Hahahahaha Svorskans kommentar var såååå Svorskan! Den var förväntad! :D



Haha men skumt - maila o fråga! ;D



Sv: aww taack, junkmat sätter sig ej hos mig haha....

Postat av: Ama de casa

Dom behöver nog inte sex i Norge och Danmark.

:-)

Postat av: Mita

Haha..du är härligt uppmärksam!

Postat av: Afrodite

Intressant! Fortsätt forska vidare och uppdatera oss gärna om händelseutvecklingen! =)

Kram och godmorgon!

Postat av: ansepanse

hahaha - vattnet i grannländerna kanske har högre densitet eller nå´t :D

kramar

Postat av: Krönikören

De har blötare vatten i Danmark och Norge, trodde jag alla visste. Däremot är det lite skumt att "under lock" är så mycket viktigare i Sverige att det måste stå två gånger...



Sv: Roligt att du gillar min novell! Tack för dina snälla ord!

Postat av: Selma

Vi kanske behöver mjukare ris pga sämre tandvårdsförsäkring eller nåt.

Postat av: Bara Jag

Det kanske är så enkelt att både danskar och norrmän gillar bränt ris i botten?

Postat av: Nina

Kika en gång tills å upptäcker du att även koktiden skiljer sig länderna emellan, mycket märkligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback