Middagsblogg...

Jag har smort in kycklingen med kolijox så nu lagar den sig själv i ugnen tillsammans med en potatisgratäng.

Dom ser ut att ha det varmt och trivsamt tillsammans.

Tack vare Dess-dia vet jag att kycklingen inte ska vara rosa,
så jag tänker steka den tills den blir gul...

Det kan visserligen ta sin tid med den som tycker att den får vänta för länge får väl ta en macka under tiden eller nåt...



Själv tar jag ett glas vin och hoppas på det bästa, det vill säga att hockeyn tar slut snart så att maken kommer hem någon gång.

PS. Det är svårt att fota mat. Antingen blir det reflexer i ugnsluckan eller så immar kameralinsen igen...Men skicklig som jag är har jag lyckats med en kombination av båda!

Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Stattinskan

Ja, är det inte förunderligt vilka färdigheter man samlar på sig med åren ;-D

Kram

Postat av: Diana

Tack sötis! Litet tack för länken med främst att du fick rätt uttal på bloggen (fasen vad folk har varit taskiga!). Meeeen, jag sa bara att den inte skulle vara rosa... du nämnde gul. :) Hoppas du hällde på lite saffran annars får du nog vänta bra länge. Haha.

Postat av: absolutjohan

Eller så kör man kycklingen med en digital termometer till 73 grader. Klart!

Postat av: Ama de casa

Jag är oerhört imponerad av både din matlagning och fototeknik. Ett litet fel ismög sig dock. Jag tror hon heter Dektdia hon med tipset...

:-D

Postat av: Krönikören

Tror du verkligen att kycklingen har det bra där? Men - är den inte död?

Postat av: Mita

Vilket är vilket i ugnen? Hi,hi....men gott blev det nog,

Kramiz!

Postat av: Mia systeryster

Det ser varmt ut för dom;) Och gott!!

Postat av: Svorskan

Bilden är perfekt oavsett, det ser gott och frestande ut och det är så mat skall se ut. Smaklig spis!

Postat av: Gun

Vad duktig du är. Och att fota mat i ugnen går ju bara inte. Det blir aldrig bra.

Postat av: Ellis

Jag har ätit potatisgratäng TRE gånger i rad nu på olika ställen hahaha - i got skills.



Rosa kyckling är äckligt ju..



sv: Hahaha nej den HETER ju pannkaka ! Den ser lite ut som Hjärtan på tråd blomman! :D

Postat av: Åsa

Ta ut den innan den blir svart bara.....=)

Postat av: Ulla

Jag känner igen det där med att fota mat. Det ÄR en konst att få mat att se konstnärliga ut. Det ser gott ut iaf. Ha en skön söndagkväll!

Postat av: Bara Jag

Vissa har onekligen talang - kan både laga mat och ta usla bilder :-) Kram!

Postat av: Dansbandsfrun

Åh jag skulle vilja veta vad det där "kollijox" innehåller, det verkar asgott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback