Polis, polis...

Dottern kom hem i polisbil fredags!!

Inga blinkande blåljus visserligen, men i alla fall.



Fast det var inte så farligt som det låter.
Tvärtom, faktiskt.


Hon var nämligen på väg hem från bussen, stretandes i snögloppet med sin stora, tunga sportbag på axeln
då konstaplarna saktade in bredvid henne.
Lite förskräckt blev hon allt, trots att samvetet är tämligen rent.

- Det ser tungt ut, det där, kommenterade den ene med en blick på väskan.
- Vill du ha skjuts?


Det var väl ett gulligt ingripande av ordningsmakten?

Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Vad gulligt av dem! Men jag hade nog blivit lite förskräckt om något av mina barn kom hem med polisbilen.:)

Postat av: Gun

Sv: Hahaha, vad ska grannarna tro? Först du barfota i snön, sen dottern hem i polisbil. ;D



Jag har tandläkartid imorgon, ska försöka stå ut tills dess. Det gör inte lika ont hela tiden, som tur är.

Postat av: Frela

Det där kan nog bara hända norrut, här i Malmö är poliserna mer misstänksamma om man bär tung väska.. kan ju vara ett vapen!! Med anledning av veckornas skjutande här nere!!

Postat av: ansepanse

Postat av: ansepanse

då blir man varm om hjärtat, en solskenshistoria liksom

kramr

Postat av: Svorskan

Vad snällt! sånt gillar vi!

Postat av: Diana

Nämen gud vad fint gjort av dem! Men jag hade också fått andan i halsen, haha!

Postat av: Ama de casa

Snälla poliser, än finns det hopp :-)

Postat av: Mia systeryster

Haha, säger som Gun, vad ska grannarna tro;)

Postat av: anne

Vilken grej! Så juste av dem!

Postat av: Peterlarson

Det är sådana poliser vi vill ha. Snyggt gjort!

Men dom kanske tyckte hon va en riktig kalaspingla? ;D

Postat av: Ellis

Ojoj de var mig trevliga poliser!

Postat av: Janne

Japp, så ska det va. Det är skönt att läsa att det finns samhällen här i Sverige där polisen har tid att göra såna saker. :D

Postat av: Stattinskan

... ja, de är ju samhällets tjänare ;-D

Mina har aldrig kommit hem i polisbil, med eller utan fläckar på samvetet eller med tung packning :-)

Gomorron


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback