Typiskt...



Vi har två soptunnor, en för biosopor och en för brännbart skräp.
Ena fredagen töms den ena och nästa fredag töms den andra.
Om man rör ihop det där med vilken tunna som ska hämtas vilken fredag så hämtas det inga sopor alls.
Ja, jag vet...
Man kan förstås ställa fram båda tunnorna varje fredag och se vilken dom tömmer...
Men det blir ju liksom ingen sport då...

Och den som spar han har alla sina sopor kvar i ytterligare fjorton dar...

"Om man har femtio procents chans att göra fel så har man hundra procents chans att misslyckas."
Gammalt djungelordspråk.
Grrr...

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Himla otur då.. Ett förslag är att ni slutar gambla, och ställer fram båda nästa gång, haha. ;D

Postat av: Janne

Hmmm, då kan man ju undra hur ofta ni har stoppat biosopor i tunnan för brännbart? ;)

Postat av: Ellis

Haha åååh vi hade samma helvete som er då vi allti glömde ställa ut dem. Nu har vi gjort en plats i busken så de ALLTID står där och sopgubbarna tömmer utan att vi behöver tänka på de.



Och igår fick jag rengöra båd då de tömt dem, äckligt it was. haha

Postat av: Ellis

SV. hahaha jag tror nog inte mamma skaffade mig just för att få hjälp med facebook! :D

Postat av: ansepanse

tur att inte vi har det systemet med sophämnting att det är varannan fredag liksom

kramar

Postat av: Ann-Louise

Oj,oj... det va krångligt. Här hämtas båda tunnorna samtidigt, enkelt och bra! Men du, skriv jämn på den ena och udda på den andra, veckonummer alltså. Gäller bara att du kommer rätt från början. ;)

Postat av: Pia

Jag hade definitivt rört ihop det, så en lapp med en tydlig text på varje tunna hade nog varit min lösning!!

Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback