Skitviktigt!

För eventuellt intresserade, och er andra skulle jag vilja upplysa om hur förbrukningstoppen i vårt hushåll ser ut:

På ohotad förstaplats - Mellanmjölk.

Nio liter på tre dagar och tre personer (själv nyttjar jag inte) är inte det lite mycket?

På andra plats kommer OST, och inte enbart den ädla, västerbottensvarianten utan i stort sett det mesta som går att hyvla och lägga på en smörgås.

Detta intag hänger fullkomligt logiskt ihop med tredjepristagaren, nämligen...

TADAAAA!!! - Toapapper!!

Det är alltid och jag menar ALLTID slut, och om det vore pant på tomma pappersrullar så vore vi förmögna. Och om vi säger så här - vore det inte för mitt dolda hemliga förråd av kleenex så skulle jag sitta kvar där fortfarande...

Input och output är uppenbarligen vad det handlar om.
Åtminstone hemma hos oss.

Permalink Allmänt Kommentarer (18) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Mjölk? Nu spär du på fördomarna som de som bor i södra Sverige har om oss norrlänningar.

När jag på en krog i Malmö tillsammas med två kollegor så beställde jag tre stora öl. Vi fick tre stora mjölk...

:-)

Postat av: Åsa

What goes in, must come out. Så är det bara....

Postat av: Svorskan

Mjölk och ost är ju sunt och bra. Toapapper.., undrar på om ni köper såna där stora balar? Då får man många rullar med lite toapapper på. För en del år sen räknade jag på såna där erbjudanden på toapapper och kom fram till att (på den tiden i varje fall) var Edet Maxi klart det billigaste alternativet per meter papper. :D

Postat av: Anonym

Ha ha! Även här är mellanmjölken en ohotad segrare! Kram!

Postat av: Ellis

HAHAHA just därför skall man lyssna på SHAN ATCI om toarulle!!



Blattar hyr statoil lastbilar då de är rea på toapapper! Hahahah do the same thing!!



Jag är likadan när de gäller hushållsost, jag hyvlar så de mer ost än macka haha

Postat av: Stattinskan

När sonen bodde hemma funderade jag allvarligt på om han fick för lite mat och därför i desperation åt toapapper ;-D

Gomorron

Postat av: Ia

För några år sen medan Ungsonen fortfarande bodde hemma hade vi samma mjölkförbrukning...det sjönk drastiskt när han flyttade!!

Toalettpapperförbrukning här är större än någonsin...men vi har en dotter född -93 och jag tror faktiskt att de äter papper...eller nåt!!!

Postat av: Diana

Hrm, ni fick du mig att fundera på min familjs vanor... Toapapper och cola light ligger nog högt upp på förbrukningslistan.

Postat av: Gun

Så har det varit för oss också. Och jag dricker inte mjölk. Däremot gör jag av med en hel del toapapper. :D



Sv: Hahaha, nej, jag har INTE dammsugit avloppet. Det är nämligen farligt! Dessutom, skadas motorn av vatten, och garantin gäller inte! Bara så att du vet. ;D

Postat av: Agnetha

Här toppas listan av standardmjölk, hmmm... andra plats undrar vad som kommer där ? Med tanke på att jag har stomi så är toarullsförbrukningen inte direkt låg.



Kram

Postat av: Gun

Sv: Hahaha! Nej, jag har faktiskt inte det, men jag har läst vår nya dammsugares manual. Där står allt man behöver veta om att dammsuga i våtutrymmen. ;D

Postat av: Barbro Binda

Hä ä väl ba så att burträskara skit onödit mycke, dem ha för gott om tin helt enkelt.

Ville ba säj att ja je dellbakas...

Postat av: Cina

Stämmer ganska bra in på det här hushållet också! Har för övrigt funderat på att abonnera på en egen ko......

Postat av: Huskatt

Och tänk vi som inte ens dricker mjölk alls.

Men toapapper..det går det åt ändå :D

Postat av: Afrodite

Hahaha...mjölk hos dig (här går det kanske två liter på en vecka) och toapapper på en alldeles ohotad förstaplats hos mig! Fattar inte hur det kan gå åt så mycket! Käkar familjen det? Helt inne på din linje - pant på toarullar och vi hade varit miljonärer! =)

Kramen

Postat av: Dansbandsfrun

hahaha ja, OM jag skulle dricka mjölk skulle jag få använda en hel bal skithuspapper ensam på en dag ;)

Men jo, en bal på Willys går åt på ett kick ;)

kram

Postat av: Britt

Ni måste ha hela tänder och starka ben med så högt kalkintag. Läste någonstans att hårdost är det bästa mot kariesangrepp...lika bra som florsköljning så det är bara att tugga på. Blir billigare hos tandläkaren...och det kompenserar nog den höga kostnaden för toapapper ;D

Postat av: mita

Med den konsumtionen av mjölk så förstår jag att toapappret alltid är slut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback