Husmoderstipset...



I dag körde jag en sån där intensiv fyrtiofem-minutersröjning efter middagsbestyren - ni vet en sån där akutåtgärd som emellanåt är alldeles nödvändig för att få sinnesro nog till att ägna sig åt något roligare efteråt.
I dagens svep ingick damsugning av de värst drabbade ytorna, ur och i plockning av diskmaskinen, byte av handukar och påsättning (?) av tvättmaskinen.

Jag ska precis till att ställa undan dammsugaren när självaste snilleblixten plötsligt slår mig hårt i huvudet.

Egentligen borde jag rensa avloppet också.
Det slurpar liksom inte undan lika snabbt som det ska, och eftersom det är jag som donerar det mesta av håret som täpper igen, så är det jag som har den äran att rensa undan.
(Detsamma gäller i och för sig generellt i hushållet efter som jag uppenbarligen även dammar, smutsar ner och skräpar mest av alla...)
Nå, åter till den GENIALISKA ide'n:
Varför hålla på med att plocka isär rör och fiska upp hårtovor och annat kladd med uttjänta tandborstar när man kan ANVÄNDA DAMMSUGAREN?!!
Fatta vilken tidsbesparing!!!

SCHHHLUURRRRPPP!!

Så låter det när en dammsugarpåse fylls med vatten, spricker och rinner ut i dammsugaren.
Jo då, det följde med en del hårkladd också, jag behövde bara hjälpa till liiiite med fingrarna.
Sen tog det visserligen en stund att torka ur och rengöra själva dammsugaren och sedan åka och köpa nya påsar eftersom det givetvis var den sista som satt i maskinen, men tänk vilken massa kvalitets-blogg-tid jag plötsligt fick  över...

Och nu är avloppslukten utvädrad och det schlurpar precis som det ska igen.



Titta bara, så fint det rinner undan!
Se, det var väl en riktig solskenshistoria!

Ps. Ja ja Ama, jag VET att jag borde omförhandla min befattningsbeskrivning å det snaraste...;D

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ellis

HAHAHAHAHAHAHAHAHA dammsugare!!?!?!?!?!



Skojar du med mig!? Hahahah KOM IGEN GUDMOR..

Postat av: Agnetha

Slit och släp hela tiden ! Är det vår lott i livet ? Tycker vi borde få en rejäl löneökning med tanke på allt dubbelarbete.

Dagens tips ! Om det rinner ner dåligt i avloppet ta en par diskmaskinstabletter, häll på lite hett vatten , låt det vara ca. 5 minuter sedan häller du på en massa varmvatten. Slurp !!!! Proppen är väck ! Fungerar varje gång .



BS Tycker det blev mer : jag hade det jag inte tålde och fick lite till, men oj vad jag har svettats och yr är jag än ! Antagligen kör han igång nåt med sin behandling. Är inriktad på att det kommer att ta tid att bli lite bättre.



Kram

Postat av: Gafflan

Hahaha! Tack för dagens bästa skratt! Vi har en sån där grovdammsugare, "Grovis" heter den visst, den borde ju funka ypperligt nästa gång jag ska rensa lite avlopp ;D

Postat av: Gun

Hahahahaha! Ja ja, om det stinker unket nästa gång du dammsuger så vet du ju åtminstone varför. ;D

Postat av: Mia systeryster

Hahahaha, det var det roligaste tipset jag hört hittills;)

Postat av: Janne

Hahahaha! Ja det var ju en bra tidsbesparing du. Det konstiga är att jag inte blir förvånad när en kvinna hittar på såna saker. Jisses! ;D

Postat av: Ama de casa

Hahaha! Bästa idén, liksom :-)



Där tog du orden ur mun på mig... Trots att det är jag som i det här hushållet orsakar ALLA hårbollar så är golvet inte med i min befattningsbeskrivning :-)

Postat av: ansepanse

hahaha - fast jag tror inte att det är så smart att använda dammsugaren på det viset

kramar

Postat av: Pia

Hm, sitter och funderar på om det är så någon härhemma gjort eftersom vår dammsugare plötsligt fick kraftig hjärtsvikt igår.. Kom visserligen till liv igen efter hot om kassering! Nu undrar jag om Gun gjort samma sak för hennes maskin är visst stendöd!!



Och nu tänker jag: Vem är måntro "någon".. annan än jag? Men jag har minnesluckor ibland! ;o)

Postat av: Nattis 2.0

Man kan köpa damsugarpåsar på nätet också, då slipper man köra och handla :)

Postat av: Britt

Där hade du tur att säkringen inte gick och huset blev mörkt...vilket oftast brukar hända när man dammsuger in vatten i en vanlig dammsugare...eller du kanske hade en grovis?



Kusin satte dammsugaren i skurhinken. Pang! sa det och alla säkringar gick plus att dammsugaren aldrig riktigt blev vad den var innan. Hennes mor...min faster diskade en perkulatorbryggare i diskbaljan med samma resultat. Verkar vara något som går i den familjen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback